☝️ Víte, že bolest zad je oficiální nemoc z povolání? A že židli Adaptic nám můžete vrátit i 30 dní po nákupu? ☺️

Vše o potížích s krční páteří a šíjí

Odborné články a účinné cvičení ke krční páteři a šíji

Cviky na oblast krční páteř, šíje

S odborníky na fyzioterapii jsme sestavili sadu cviků, které vám pomohou od potíží. Můžete je cvičit doma i v kanceláři.

Odborníci odpovídali na téma krční páteř, šíje

Bolest hlavy – cervikokraniální syndrom

Zdravím Vás,

pracuji od loňska na home office a dlouhodobě mě bolí hlava, došlo to tak daleko, že jsem musel vyhledat lékaře a ten mi před měsícem diagnostikoval cervikokraniální syndrom. Momentálně chodím na rehabilitace a tam mi doporučili upravit pracovní prostředí. Poradíte mi jak?

Dobrý den,

vytvoření ideálních pracovních podmínek v domácím prostředí je většinou otázka jistých kompromisů. Z čeho byste ale rozhodně neměl slevit je kvalitní židle, která vám poskytne dostatečnou podporu pro páteř a hlavu, ale zároveň nebude způsobovat ochabování svalů podél páteře a přetěžování svalů v oblasti krku.

Dále mějte monitor ve výšce očí, dlouhodobá práce na notebooku způsobuje vadné držení těla s předsunutým držením hlavy a zvýšenou hrudní kyfózou. Takové postavení páteře prohlubuje svalové dysbalance, které mohou vyústit až ve vámi zmíněný cervikokraniální syndrom. Také nezapomínejte na pravidelný pohyb a protažení, které vás jistě naučí na rehabilitaci nebo je najdete na našem webu.

Zobrazit celou odpověď

Vyhřezlá plotýnka

Dobrý den,

před měsícem mi lékař sdělil, že mám vyhřezlou plotýnku a napsal mi žádanku na rehabilitaci, tam mě bohužel objednali až za 2 měsíce. Poradíte, co dělat do té doby, než se tam dostanu? Děkuji.

Dobrý den,

hodně záleží na lokalizaci a velikosti výhřezu. Z obecného hlediska bych vám doporučila nenáročnou pohybovou aktivitu, ať se udržujete v kondici (chůze, Nordic Walking), běhání nedoporučuji pro zvýšenou zátěž meziobratlových plotének v tlaku. Dále vyzkoušejte cviky se zaměřením na uvolnění páteře, cvičte pouze v takovém rozsahu, v jakém vás tělo pustí a nedochází k bolestem a případnému zhoršování potíží (vystřelování bolestí, brnění končetin, …). Nedělejte hluboké předklony a rotace páteře, to by mohlo výhřez dále zhoršit. Vhodné cviky najdete také na našem webu.

Zobrazit celou odpověď