Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Search intent

Pojem search intent (v překladu „záměr hledání“) pochází z oblasti optimalizace pro vyhledávače. Označuje důvod, proč vlastně uživatel zadal vyhledávací dotaz do vyhledávače. O co přesně se tím snaží. Chce něco koupit? Potřebuje se dozvědět nějakou informaci? Chce se dostat se na konkrétní web? Tyto záměry se od sebe zásadně liší, i když je uživatelé mohou popisovat shodnými vyhledávacími dotazy.

Search intent z pohledu vyhledávače

Vyhledávače si dobře uvědomují, že uživatele svými výsledky vyhledávání neuspokojí, pokud se nebudou shodovat s jeho záměrem. Hledáte-li frázi „červené boty“ se záměrem si přesně takové pořídit, galerie červených bot či článek o barvení bot pro vás nebude správnou odpovědí, jakkoliv může jít o nejlepší obsah na dané téma. Proto je v zájmu vyhledávače záměr uživatele co nejlépe odhadnout a výsledky vyhledávání tomu přizpůsobit. Protože nespokojený uživatel přestaně rychle vyhledávač používat a vyhledávači se tak sníží příjmy z placené reklamy.

U některých vyhledávacích dotazů je to jednoduché a search intent uživatele lze poznat snadno. Třeba pokud vyhledávací fráze obsahuje slova jako „cena“ či „sleva“, nejspíš půjde o nákup. U jiných vyhledávacích dotazů je to však obtížné a vyhledávač neví, případně se rozhoduje podle historie vyhledávání uživatele. I proto dávají personalizované výsledky vyhledávání takový smysl. A nepřizpůsobí jen to, které weby vypíše na prvních místech, ale i celkovou podobu výsledků, tj. jaké funkce (search features) zobrazí.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.