Banner

Banner (česky se mu říká reklamní proužek) je grafická forma internetové reklamy. Mejznámější jsou tzv. full bannery o rozměrech 468 × 60 pixelů. Bannerem může být statický obrázek, mnohdy jsou však bannery animované (často využívají technologie Flash), pomáhá jim to upoutávat pozornost. Méně často se vyskytují tzv. HTML bannery, které však mívají problémy s kompatibilitou s různými reklamními systémy.

Pozor, zastaralé informace
Prohlížíte si pojem ve slovníčku, který vytvořil náš ředitel Jan Štráfelda nejméně před deseti lety. Proto ho nedávno na svém webu opravil a rozepsal v textu Banner – co potřebujete vědět. Než to tu také přepracujeme, podívejte se raději tam.

Kdy sáhnout po bannerech

Bannery mají význam především pro budování značky (jako každá grafická reklama), po banneru však také sáhnete, chcete-li zasáhnout velké množství lidí a tlačí-li vás čas (např. je potřeba publikovat informace o prodeji nového výrobku či služby, o sezónních nabídkách či o aktuálních slevách). Bannery se tedy hodí také v případech, které nelze pokrýt klasickou optimalizací pro vyhledávače nebo PPC reklamou. K takovým případům může patřit i vysoká konkurence v oboru, i zde mohou být bannery velmi užitečné.

Významnou výhodou bannerů je jejich rozšířenost, existuje mnoho systémů pro výměnu reklamních bannerů, většinou placené v CPT, některé jsou však zdarma. Téměř každý portál či větší informační web má vlastní ceník reklamy s využitím bannerů.

nevýhodám bannerů patří především špatné cílení a tzv. bannerová slepota.

Odkazy související s pojmem Banner

Zaujal vás pojem Banner?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Newsletter

více informací

Facebook: sledujte nás