Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Platba za shlédnutí (PPV)

Zkratka PPV (z anglického Pay Per View, platba za shlédnutí) označuje na internetu jeden z nejstarších modelů placení za internetovou reklamu. U modelu PPV platí objednatel velmi jednoduše za reklamu podle počtu jejího zobrazení. Model PPV se nejčastěji používá pro zobrazení bannerů, méně často i pro klasické textové inzeráty.

Cena PPV se obvykle udává za tisíc shlédnutí (používají se pro to zkratky CPT či CPM). Ceny obvykle závisí na cílení webu. Pokud by například cena byla 50 Kč, znamená to, že při míře prokliku obvyklé pro bannery, tj. 0,06 % až 0,1 %, nás jeden návštěvník placený přes PPV přijde na 50 až 83 Kč.

Z hlediska poskytovatele je model PPV, na rozdíl od efektivnějšího PPC, mnohem jednodušší na implementaci, stačí pouze zobrazovat příslušné inzeráty (bannery) a započítávat jejich zobrazení.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.