Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Kontextová reklama

Jako kontextová reklama se označují reklamní sdělení vkládaná do stránek v kontextu k jejich obsahu. Příkladem mohou být třeba odkazy na internetové obchody s chovatelskými potřebami doplňující článek o psech nebo reklama na běžecké boty pod článkem o maratonu. Proti tradičním bannerovým kampaním je kontextová reklama pochopitelně mnohem účinnější.

Od roku 1998, kdy ji prvně masivně využil Google, bývá kontextová reklama spojována také s vyhledavači. Ty doplňují přirozené výsledky vyhledávání inzeráty v kontextu k položeným dotazům. Kontextová reklama pro ně dokonce většinou tvoří hlavní zdroj příjmů.

PPC je druhým stupněm

Kontextová reklama bývá často nesprávně nazývána PPC reklamou. V čem je rozdíl? Pojem „kontextová reklama“ označuje systém, jakým jsou inzeráty přiřazovány k příslušným stránkám. Proti tomu PPC je modelem platby za reklamu, podobně jako třeba PPT, PPV nebo PPA. Existují tedy i systémy kontextové reklamy, které nejsou placené přes PPC model. Avšak právě ve spojení kontextové reklamy s PPC tkví její síla.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.