Internet marketing
Základní definice internet marketingu je jednoduchá – internet marketing je sumou všech marketingových aktivit provozovaných na internetu:
obecný marketing → elektronický marketing → internet marketing
Co si však pod tímto pojmem představit konkrétně? Internet marketing, to je především soubor internetových nástrojů, které se vzájemně podporují, čímž dochází k synergickému efektu. Nejdůležitějším z těchto nástrojů je bezpochyby webová prezentace, není však rozhodně nástrojem jediným. Patří sem například email marketing, marketing ve vyhledávačích, microsite, link building, intranety a extranety, různé formy online reklamy a spousta dalších.
Vzhledem ke specifickým nárokům internetu jako média zahrnuje internet marketing také technologickou složku (především skripty a kódy, ale význam má i hardware). Internet má ještě jednu zvláštní vlastnost – velice rychle se mění v čase (nové technologie, výzkumy chování uživatelů, trendy v grafice a v neposlední řadě i aktivity konkurence).
S tmí vším by měla každá internet marketingová koncepce počítat a právě proto je tak obtížné naplánovat efektivní internetovou strategii. Pokud se to však podaří a je namíchán vhodný internet marketingový mix přesně podle potřeb a možností konkrétní firmy, bohatě se to vyplatí. Internet marketing totiž může být jedním z nejúčinnějších nástrojů podpory prodeje, ať už se zabýváte B2C nebo B2B podnikáním.
Odkazy související s pojmem Internet marketing
- Optimalizace obchodní účinnosti webu
- Celkový rozbor stránek
- Redakční systém Colibri
- Koncept. 4P (výklad pojmu)
- Mailing (výklad pojmu)
Zaujal vás pojem Internet marketing?
Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou: