Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Newsletter

Newsletter je anglický termín z oblasti e-mail marketingu označující elektronický zpravodaj (news = novinky, letter = dopis). Jde o e-maily, obvykle ve formátu HTML, pravidelně zasílané přihlášeným odběratelům. Newsletter patří k moderním, levným a účinným marketingovým nástrojům.

Kdy použít newsletter

Nezávisle na typu komunikace (B2C, B2B) plní newsletter tyto úkoly:

  • připomíná existenci firmy
  • předává informace zákazníkům či zájemcům
  • zvyšuje důvěryhodnost značky
  • vede čtenáře k objednání výrobku či služby
  • získává zpětnou vazbu

Newsletter však lze s výhodou nasadit i při dalších speciálních příležitostech, např. při budování komunity. Důležité je, aby newsletter poskytoval užitečné informace, jen tak může plnit marketingové cíle. V opačném případě si lidé rychle newsletter odhlásí, případně se sníží důvěra ve značku.

Velký význam má i samotné provedení newsletteru, jeho kreativita, velikost, sémantika a další vlastnosti samotného e-mailu. Značnou roli hraje i čas odeslání newsletteru, vyhodnocování jednotlivých kampaní a další technologické aspekty.

Nejjednodušším způsobem, jak umožnit přihlašování newsletteru, je umístit na web formulář spolu s ukázkovým číslem. Může zde být umístěn i archív newsletteru, který zpřístupní rozesílané informace i nepřihlášeným čtenářům.

Zákonná omezení

Newslettery patří mezi obchodní sdělení, podle zákona je tedy možné je zasílat pouze příjemcům, kteří k tomu dali svobodný, informovaný a prokazatelný souhlas. Jinak jde o rozesílání spamu, za což od Úřadu na ochranu osobních údajů hrozí nepříjemné pokuty. 

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.