Grafický návrh
Jak řekl známý marketingový konzultant Steve Rivkin, jádrem dnešního úspěšného marketingu je diferenciace, umění odlišit se. A právě s tím pomáhá grafický návrh. Dále plní tyto úkoly:
-
Vytváří první dojem
Grafický návrh ovlivňuje ochotu uživatele web dále zkoumat poté, co na něj přišel. Ošklivý a nepřehledný web návštěvník opustí hned na první stránce.
-
Zlepšuje důvěryhodnost webu
Kvalitní grafický návrh zvyšuje ochotu uživatelů věřit uváděným informacím. Je také snazší přimět je k akci.
-
Zvedá zapamatovatelnost
Jen málo obchodů je uzavřeno při návštěvě, lidé si objednávku rozmýšlejí a přicházejí opakovaně. Snadno zapamatovatelný grafický návrh proto dává webu náskok.
-
Podporuje image firmy
Ať už svou atraktivitou, celkovým vyzněním, čistotou či moderností, grafický návrh významně ovlivňuje způsob, jakým návštěvníci vaši společnost vnímají.
Vnímání textu neovlivňuje jen velikost písma. Význam má i vzdálenost řádků (proklad) a volný prostor kolem textu. I s tím musí grafický návrh počítat.Výzkum Wichita State University
Grafický návrh musí být funkční
Málokdo si uvědomuje, že zhotovení grafického návrhu vyžaduje vedle kreativity i další rozsáhlé znalosti a zkušenosti. Grafik ve skutečnosti balancuje mezi mnoha omezeními. Významně jej například limituje firemní corporate identity, která často kromě loga, s nímž je především nutno grafiku budoucího webu sladit, určuje i barvy, fonty písma a podobu dalších vizuálních prostředků.
Některé restrikce pramení i z požadavků na přístupnost webu. Přiměřeně veliké písmo, dostatečný kontrast (rozdíl mezi barvou textu a jeho pozadí), barvy vhodné i pro barvoslepé uživatele, povinné podtržení odkazů – to jsou jen některé z nároků, jenž musí kvalitní grafický návrh splňovat, aby byl přístupný.
Svou daň si vybírá i použitelnost stránek. Použitelný grafický návrh je především přehledný a intuitivní, na první pohled lze odlišit důležité informace od méně významných, je zřejmá jejich struktura a hierarchie (tzv. informační design). Také layout (rozmístění prvků na stránce) má svá omezující pravidla, která často vychází ze zvyku uživatelů (např. podoba navigace, logotyp v levém horním rohu, políčko pro fulltextové vyhledávání v pravém horním rohu…).
Výsledný grafický návrh je tedy kompromisem mezi těmito často protichůdnými požadavky. Zkušený grafik však s těmito limity předem počítá a dokáže vytvořit zajímavý design webu i v tomto omezeném prostoru. A právě proto je nakonec nutná i velká míra oné výše zmiňované kreativity, chceme-li přes všechna tato omezení vytvořit originální vzhled v souladu s nejmodernějšími trendy současnosti.
Co stojí grafický návrh
Cena grafického návrhu závisí na mnoha faktorech, zejména na složitosti stránky, požadavcích na „luxusnost“ výstupu, podkladech apod. Uvedené ceny jsou proto pouze orientační.
Položka | Cena | Poznámka |
---|---|---|
Zjednodušený grafický návrh | od 9 500 Kč | Málo prvků na stránce, nenáročný web |
Standardní grafický návrh | od 12 000 Kč | Běžné firmení weby, e-shopy, microsite |
Odvozená grafika typové podstránky | od 1 800 Kč | Např. přehled produktů, detail zboží… |
Kompletní grafika pro e-shop | od 22 800 Kč | Včetně košíku a nákupního procesu |
Poznámka: ceny jsou kalkulovány bez DPH.
Potřebujete grafický návrh?
Nechte si zpracovat přesnou cenovou nabídku co nejdříve: