☝️ Víte, že bolest zad je oficiální nemoc z povolání? A že židli Adaptic nám můžete vrátit i 30 dní po nákupu? ☺️

Online poradna

Naši odborníci odpovídají na vaše dotazy z oblasti fyzioterapie a zdraví

Již zodpovězené dotazy na téma pohyb

Bolest a otékání nohou

Dobrý den,

před rokem jsem v práci povýšila na manažerskou pozici a od té doby mě začínají bolet a otékat nohy. Nevíte, co s tím?

Dobrý den,

nevím jakou práci jste vykonávala před tím, ale z titulu manažerské pozice odhaduji, že z větší části nyní prosedíte u počítače. Příčinou vašich problémů může být útlak cév na zadní straně stehna při nevhodném a dlouhodobém sezení. Zaměřte se na to, v jaké pozici nejčastěji sedíte (noha přes nohu, nohy založené pod židlí, …) jakou máte obuv (lodičky, pantofle,…) a také kolikrát denně se během práce postavíte a projdete.

Pro správnou průchodnost cév a zabránění městnání krve v dolních končetinách, která často způsobuje otok a bolesti, je důležité, aby byla chodidla opřená o zem ideálně v otevřené volné obuvi bez podpatku, úhel v kolenou 90° (pro židle se statickým sedákem, tj. kancelářské a ergonomické) nebo o malinko více a pravidelný pohyb - stačí několikrát denně během práce propínat a přitahovat špičky nohou, udělat pár kroků a chůzí do schodů také nic nepokazíte.

U zdravotních židlí Adaptic doporučujeme úhel v koleni otevřený (100° - 110°), neboť výkyvný sedák takovýto sed umožňuje. Při otevřeném úhlu v koleni je současně nižší tlak v bedrech.

Zobrazit celou odpověď

Vyhřezlá plotýnka

Dobrý den,

před měsícem mi lékař sdělil, že mám vyhřezlou plotýnku a napsal mi žádanku na rehabilitaci, tam mě bohužel objednali až za 2 měsíce. Poradíte, co dělat do té doby, než se tam dostanu? Děkuji.

Dobrý den,

hodně záleží na lokalizaci a velikosti výhřezu. Z obecného hlediska bych vám doporučila nenáročnou pohybovou aktivitu, ať se udržujete v kondici (chůze, Nordic Walking), běhání nedoporučuji pro zvýšenou zátěž meziobratlových plotének v tlaku. Dále vyzkoušejte cviky se zaměřením na uvolnění páteře, cvičte pouze v takovém rozsahu, v jakém vás tělo pustí a nedochází k bolestem a případnému zhoršování potíží (vystřelování bolestí, brnění končetin, …). Nedělejte hluboké předklony a rotace páteře, to by mohlo výhřez dále zhoršit. Vhodné cviky najdete také na našem webu.

Zobrazit celou odpověď

Nedaří se vám najít odpověď?

Pomáhá běh k posílení pánevního dna?

Dobrý den,

chtěla bych se zeptat, mám podezření na povolené pánevní dno. Kromě cvičení, mohl by mi pomoci třeba i pomalejší běh?

Předem děkuji za odpověď, Jana.

Hezký den, Jano,

určitě ano! Stejně jako každá sportovní aktivita i běh pomáhá se zlepšením celkové kondice a mj. i pánevního dna. Pozor by si měly dát pouze ženy po porodu a v menopauze, muži po operaci prostaty a obecně osoby s nadváhou nebo ti, kteří nikdy pořádně nesportovali.

Pro začátek je lepší začít s rychlejší chůzí, která může být doplněna o nordic-walking hole. Oproti klasickému běhu se tak výrazně sníží nežádoucí otřesy, které netrénovanému tělu mohou více uškodit než přidat.

Více o problematice pánevního dna jsem připravil v článku, kde celé téma rozebírám svým pohledem fyzioterapeuta.

Zobrazit celou odpověď

Zeptat se odborníka

Zeptejte se našich odborníků na fyzioterapii