Zpětná vazba

Pojem zpětná vazba (anglicky feedback) se na internetu obvykle používá ve dvou trochu odlišných významech. Záleží na tom, zda se zpětná vazba týká uživatele webu nebo jeho majitele.

V prvém případě máme zpětnou vazbou na mysli především různá oznámení, jež by měla následovat bezprostředně po každé akci uživatele. Takovou akcí může být například objednání newsletteru, zpětnou vazbou je potom potvrzení o úspěšném přihlášení či zobrazení chybového hlášení. Zpětná vazba zde slouží především pro zvýšení použitelnosti webu.

Častěji je však pojem zpětná vazba používán z hlediska majitele či tvůrce webu. Patří sem různé kontaktní formuláře, ankety, knihy návštěv, diskuze, fóra a další způsoby umožňující zlepšit kontakt s uživatelem. V této podobě slouží zpětná vazba zejména k předání informací směrem od návštěvníka k tvůrci webu (tj. opačně, než jak obvykle funguje většina stránek) a umožňuje tak lépe poznat tyto potenciální zákazníky a jejich potřeby, což je důležité např. pro rozhodování o dalším směru při plánování internetové strategie.

Protože takováto zpětná vazba dovoluje návštěvníkovi vyjádřit svůj názor, zvyšujeme jejím zařazením i důvěryhodnost webu, neboť tím v návštěvníkovi budujeme dojem, že nám na něm záleží.

Odkazy související s pojmem Zpětná vazba

Zaujal vás pojem Zpětná vazba?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás