Výměna odkazů

Výměna odkazů (anglicky link exchange) je jedním z nejčastějších způsobů, jak vybudovat zpětné odkazy (častější už je možná pouze registrace do katalogů). Zdánlivě vše funguje poměrně jednoduše:

  • najdeme vhodný web
  • umístíme odkaz na něj na našem webu
  • požádáme jeho majitele o výměnu odkazů
  • odkaz průběžně kontrolujeme

Ve většině případů je však výměna odkazů velice pracná, zejména jde-li o komerčně zaměřenou prezentaci (v takovém případě se často udává potřeba 30 minut na získání jednoho odkazu). Především je třeba na webu nabízet obsah, díky kterému na něj budou ostatní rádi odkazovat.

Také hledání vhodného webu pro výměnu odkazů bývá složité. Mělo by jít o web stejného či podobného tématu (ne však konkurenční), web by měl být dostatečně navštěvován a dobře hodnocen vyhledávači, odkaz by měl být součástí kvalitní stránky, na této stránce by nemělo být příliš mnoho dalších odkazů…

Navíc díky stále dokonalejším algoritmům vyhledávačů se efekt výměny odkazů (v některých případech) postupně snižuje, proto bývají zpětné odkazy stále častěji získávány jinými způsoby (publikace článků, nepřímý link building).

Odkazy související s pojmem Výměna odkazů

Zaujal vás pojem Výměna odkazů?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás