Slogan

Reklamní slogan je jakési heslo či motto, které pomáhá upoutávat pozornost ke společnosti či k jejímu produktu. Na webu nejčastěji slogan najdete v hlavičce webu či přímo poblíž loga, slogan však samozřejmě může existovat také v akustické formě.

Reklamní slogan slouží především k budování povědomí o značce, slogan je jakýmsi logem v textové podobě, umožňuje firmu ihned jednoznačně identifikovat. Pokud je slogan skutečně zdařilý, dokáže také potenciálního zákazníka přimět k akci, např. k objednávce. Ty nejlepší slogany se časem stávají synonymy pro produkty, jež nabízejí.

Efektivní slogan poznáte jednoduše – bude stručný, zapamatovatelný a výstižný. Slogan by totiž měl popisovat samotnou podstatu prezentovaného výrobku či služby, sloganem také může být i některá odlišnost proti konkurenčním produktům. Optimální je, pokud slogan přímo obsahuje USP.

U firem je slogan jakýmsi slibem zákazníkům, konkrétní obsah sloganu pak určuje cílová skupina, jejíž potřeby a (podvědomé) touhy by měl dobrý slogan především oslovit.

Druhy sloganů

Existují dva druhy sloganů:

  • Slogan informuje o oboru, ve které značka nabízí řešení. Například slogan AirBank: I banku můžete mít rádi. Nebo Jihlavanka: Poctivá káva.
  • Slogan se snaží vytvořit emoci - tento přístup se obvykle využívá u známějších značek (kde už si lidé umí značku zařadit), nebo když je obor zřejmý už z názvu značky. Třeba slogan Kofoly: Když ji miluješ, není co řešit.

Odkazy související s pojmem Slogan

Zaujal vás pojem Slogan?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás