Segmentace

Slovník definuje pojem segmentace jako členitost, členění. V oblasti webdesignu se slovo segmentace používá ve třech různých případech.

  • Segmentace zákazníků

    V oblasti obecného marketingu se běžně používá pojem segmentace zákazníků (anglicky Customer Segmentation). Spočívá v rozdělení zákazníků podle jejich zákaznických potřeb. Nejčastějším cílem segmentace zákazníků je zvýšit zisk z každého zákazníka v závislosti na jeho požadavcích a loajalitě. K tomu se využívají nejrůznější CRM systémy.

    Praktickým příkladem segmentace zákazníků na internetu může být třeba personalizace emailů a newsletterů. Obecně však platí, že dokud nemáte v databázi více nž 50 000 adres, nevyplatí se obvykle segmentaci testovat.

  • Segmentace návštěvníků v Google Analytics

    Pojem segmentace návštěvníků se používá také v dokonalejších nástrojích pro analýzy návštěvnosti (např. Google Analytics), které dokáží sledovat návštěvy, jež jsou něčím jedinečné (např. objednají produkt, přijdou z určité reklamní kampaně apod.) a vyhodnocovat jejich chování na celém webu.

    Porovnáním těchto segmentů s ostatními návštěvníky lze významně zvýšit efektivitu celého marketingového mixu, např. určit nejúčinnější reklamní kanály či zjistit, která stránka webu nejvíce ovlivňuje nákupní rozhodnutí.

  • Segmentace návštěvníků na webu

    Tzv. segmentace návštěvníků se používá na webech, které poskytují informace pro různé cílové skupiny. Než se snažit pojmout web univerzálně, často je výhodnější (a účinnější) tyto návštěvníky rozdělit hned na úvodní stránce a poté jim udělat nabídku podle jejich zaměření (tj. přizpůsobit jim výběr produktů, styl komunikace, texty atd.).

    Určitou formou segmentace může být také oddělení návštěvníků z řad novinářů či třeba dodavatelů od běžných B2C zákazníků.

Odkazy související s pojmem Segmentace

Zaujal vás pojem Segmentace?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás