ROI

ROI je zkratka z anglického Return On Investments, tedy návratnost investic. Jako ROI (někdy též ROI index) označujeme poměr vydělaných peněz k penězům investovaným. ROI tedy udává výnos v procentech z utracené částky.

Nyní již tušíte, že pro základní výpočet ROI stačí dosadit do vzorce:

ROI (%) = výnosy / investice * 100

Pro lepší představu výpočtu ROI konkrétní příklad: prodáváte knihy, z prodeje každé máte 100 Kč. Platíte si PPC reklamu, jeden návštěvník vás stojí korunu. Web máte velmi dobře zpracovaný, dokážete prodat knihu každému 20. návštěvníkovi – konverzní poměr máte 5 %.

Jak z toho spočítat ROI? Prodej jedné knihy vás stojí 20 Kč (20 návštěvníků po koruně), výnosy jsou 100 Kč. ROI tedy bude 100 / 20 = 500 %. Prodej knih se vám vyplácí. Pokud by však ROI vyšel pod 100 % (např. kdybyste prodali jen každému stodesátému návštěvníkovi), už se vám tento způsob prodeje nevyplatí. ROI nižší než sto procent znamená ztrátu.

Z výše uvedeného příkladu je zřejmě, že ROI je jedním z rozhodujících marketingových ukazatelů obchodní efektivity webu. Proto je tak zarážející, že podle průzkumů 45 % firem vůbec ROI neměří.

Odkazy související s pojmem ROI

Zaujal vás pojem ROI?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás

Adaptic na Twitteru