Proklik

Jako proklik se označuje takové kliknutí na odkaz, které uživatele dovede na cílovou stránku. Pokud totiž návštěvník klikne na odkaz, mohou nastat různé okolnosti, díky nimž se na cílovou stránku nedostane, např. stránka nefunguje, načítá se příliš dlouho, nebo si to návštěvník rozmyslí ještě před jejím načtením. Proto kliknutí ještě nemusí být proklik.

Termín proklik se používá především v oblasti internetové reklamy. V této souvislosti bývá odhadováno, že asi 5-10 % kliknutí na reklamu se k cílovému serveru nedostane. Počítá se také tzv. míra prokliku (CTR), poměr počtu prokliků k zobrazení reklamy.

Ve skutečnosti jsou však proklik a normální kliknutí často zaměňovány, neboť měřit proklik je mnohem složitější než u kliknutí. Podobně je tomu i u PPC, jednom z modelů platby za internetovou reklamu. Ten je často překládán jako platba za proklik, ve skutečnosti jsou však u většiny systémů měřeny pouze počty kliknutí na reklamu.

Odkazy související s pojmem Proklik

Zaujal vás pojem Proklik?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás