PPC

Zkratka PPC označuje internetovou reklamu placenou za proklik. Pro inzerenta je PPC reklama výhodná, neboť neplatí za umístění reklamy, na kterou by třeba nikdo neklikal (jako v modelu PPT) ani za počty zobrazení (jako v modelu PPV). Platí pouze za reálně přivedené návštěvníky.

Výhody PPC reklamy

K hlavním výhodám PPC reklamy patří:

  • vysoká účinnost – se stejným rozpočtem PPC reklama přivádí více návštěvníků než jiné typy reklamy
  • PPC reklama vynikající cílení – přivedení návštěvníci si častěji objednávají (říkáme, že mají vyšší konverzní poměr)
  • měřitelnost výsledkůPPC reklama umožňuje přesně spočítat návratnost investic, víte, kdy se vám ještě vyplácí
  • rychlé spuštění – první návštěvníky můžete získat už za 15 minut
  • flexibilitaPPC reklama umožňuje okamžitě reagovat na sezónní výkyvy v poptávce, propagovat akční nabídky apod.

Formáty PPC

PPC reklamou lze dnes zasáhnout většinu uživatelů internetu. Nejčastěji jde o krátké textové inzeráty orientované na výkon, které se zobrazují ve vyhledávačích. Na PPC reklamu však narazíte i v komunitní síti Facebook, používá se při propagaci značky v podobě bannerové reklamy a zobrazuje se na cizích webech formou kontextové reklamy.

Na principu PPC je placený také remarketing, který umožňuje cílit reklamu na uživatele, kteří web naštívili a opustili. Můžete jim nabídnout slevu, další argumenty ke koupi, příslušenství k již zakoupenému produktu apod.

Výdaje do online reklamy loni narostly o čtvrtinu, na 11 miliard Kč. Z toho 36 % tvoří placené výsledky vyhledávání a reklamní sítě typu AdWords, Sklik, Facebook a eTarget.
SPIR, Admosphere, ppm factum, únor 2013

Jak fungují PPC systémy

Základem PPC reklamy je aukční systém, který zohledňuje kvalitu inzerátů a historii kampaně. Pokud napíšeme inzerát tak, že na něj lidé klikají, můžeme nabídnout menší cenu za proklik. Cena dvou inzerátů zobrazených za sebou se proto může lišit i o polovinu. V praxi to znamená, že správně vedená PPC kampaň dokáže za stejné peníze přivést dvojnásobek návštěvníků.

PPC kampaně V České republice existují v podstatě jen čtyři důležité PPC systémy – Google AdWords, Sklik Seznamu, Facebook a E-target. Vzájemně se od sebe značně liší a pro každý projket se obvykle hodií jiný systém (nebo jejich kombinace).

PPC reklama se často používá zároveň s jinými formami zvyšování viditelnosti webu, zejména s optimalizací pro vyhledávače, kterou vhodně doplňuje. Například u nových webů umožňuje překlenout období, než se web dostane do výsledků vyhledávání. PPC kampaně mohou také pomoci pokrýt klíčová slova, které se pomocí SEO pokrýt nepodařilo.

Odkazy související s pojmem PPC

Zaujal vás pojem PPC?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Certifikovaná firma

Adaptic = Google Partner

O vaši PPC reklamu se starají lidé, jejichž znalosti byly oficiálně prověřeny společností Google.

Newsletter

více informací