Podcasting

Jako podcasting se označuje šíření informací ve formě hudebních souborů (tzv. podcastů), využívající technologie RSS. Podcasting funguje velmi jednoduše, stačí jakýkoliv počítač s internetovým připojením. Specializovaný program sleduje novinky na vybraném RSS zdroji a pravidelně nové podcasty stahuje, případně je rovnou nahrává do vašeho mp3 přehrávače. A vy pak již jen v klidu posloucháte.

Stejně snadné je i vytváření podcastů, stačí pouze nahrát MP3 soubor a přidat jej do RSS kanálu. Díky tomu se podcasting doslova lavinovitě šíří celým internetem. S využitím automatických čteček lze tento proces vytváření podcastů snadno zautomatizovat (zatím trochu na úkor kvality), podcasting tak mohou využívat i weblogy a další informační servery. Významnou výhodu má podcasting i v odbourání problémů se streamingem, tj. posloucháním záznamů v reálném čase (např. u internetových rádií), předem stažené spoty ne nezasekávají a nepřerušují.

Nejvíce bývá podcasting používán při šíření mluveného slova a hudebních mixů. S velkým úspěchem podcasting využívají rádia, v ČR např. Český rozhlas – umožňují tak posluchačům snadno stahovat oblíbené pořady. V zahraničí podcasting dobře slouží i tištěným médiím, např. britský The Daily Telegraph poskytuje čtenářům podcasty se zprávami a komentáři.

Pojem „podcasting“ vznikl spojením slov iPod (populární MP3 přehrávač firmy Apple) a broadcasting (anglicky vysílání). Za autora podcastingu je považován jistý Adam Curry, který teprve v roce 2004 napsal program usnadňující vyhledávání mp3 soborů na internetu. V současnosti se podcasting stále více prosazuje i jako moderní marketingový nástroj, podobně jako samotná technologie RSS.

Odkazy související s pojmem Podcasting

Zaujal vás pojem Podcasting?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás