Outsourcing

Pojmem outsourcing se obecně označuje zajištění určité části činnosti firmy jinou, externí organizací. Zjednodušeně tedy outsourcing představuje jakýsi pronájem externích zdrojů. Smyslem outsourcingu je nedělat to, co pro nás může zajistit někdo jiný levněji, a raději se soustředit na tu oblast podnikání, v níž sami vynikáme. Outsourcing také umožňuje přechodně zvýšit kapacity firmy a vyhovět tak náhlé poptávce.

V oblasti webdesignu má outsourcing dlouhou tradici a dalekosáhlé využití. Častý je outsourcing jednotlivých součástí webu, firmy si tak u nás nechávají zpracovat např. grafický návrh, XHTML šablony či programování. Vyplatí se to, pokud vám chybí jeden schopný člen týmu, např. grafik či programátor.

Běžný je také outsourcing celých webových prezentací. Velká reklamní či internetová agentura tak vlastně přepustí zakázku menšímu studiu, zároveň však dohlíží na kvalitu výsledného produktu. Outsourcing tak umožňuje menší firmě získat zakázku, k níž by se jinak nedostala a větší firma získává svůj podíl na zisku, aniž by se musela hlouběji zabývat pro ni příliš malou záležitostí. Spokojený je nakonec i zákazník, jemuž outsourcing umožní získat web levně, avšak s jistotou kvality garantované větší firmou.

Pojem outsourcing pochází z anglického jazyka, kde vznikl spojením dvou slov – out (vnější) a source (zdroj).

Odkazy související s pojmem Outsourcing

Zaujal vás pojem Outsourcing?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás