Off-page faktory

Off-page faktory (někdy také offpage faktory či off page faktory) jsou činiteli, podle nichž vyhledavače určují umístění stránky ve výsledcích vyhledávání a které se nenacházejí přímo na hodnocené stránce. Off-page faktory mají vhledem ke své horší ovlivnitelnosti většinou větší váhu než on-page faktory.

Hlavními off-page faktory jsou především kvalitní zpětné odkazy. Důležitá je nejen kvantita (celkový počet), ale i jejich kvalita (z jak důležitých stránek přicházejí), např. PageRank. Značný význam má text odkazu i jeho nejbližší okolí. Mezi off-page faktory patří také relevance odkazující stránky, tématická příbuznost odkazujícího webu, pravděpodobně je důležité i stáří odkazu a jeho vznik v reakci na změnu odkazovaného dokumentu. Váhu odkazu nejspíš ovlivňují také jeho umístění na stránce, umístění odkazující stránky ve struktuře webu a spousta dalších faktorů.

Mezi off-page faktory se obvykle počítají i vnitřní odkazy v rámci celého webu. Příkladem takových off-page faktorů z oblasti informační architektury mohou být třeba hloubka zanoření ve struktuře webu, dostatečné prolinkování se souvisejícími dokumenty, či odkazy na nadřazené stránky v hierarchii webu, minimálně na homepage. Informační architektura webu také ovlivňuje přerozdělování PageRanku (většinou se vyplatí budovat spíše weby s „plochou“ strukturou) a jeho celkovou kumulaci.

Odkazy související s pojmem Off-page faktory

Zaujal vás pojem Off-page faktory?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás