Newsletter

Newsletter je anglický termín označující elektronický zpravodaj (news = novinky, letter = dopis). Jde o emaily, obvykle ve formátu HTML, pravidelně zasílané přihlášeným odběratelům. Newsletter patří k moderním, levným a účinným marketingovým nástrojům.

Nezávisle na typu komunikace (B2C, B2B) plní newsletter tyto úkoly:

  • připomíná existenci firmy
  • předává informace zákazníkům či zájemcům
  • zvyšuje důvěryhodnost značky
  • vede čtenáře k objednání výrobku či služby
  • získává zpětnou vazbu

Newsletter však lze s výhodou nasadit i při dalších speciálních příležitostech, např. při budování komunity. Důležité je, aby newsletter poskytoval užitečné informace, jen tak může plnit marketingové cíle. V opačném případě si lidé rychle newsletter odhlásí, případně se sníží důvěra ve značku.

Velký význam má i samotné provedení newsletteru, jeho kreativita, velikost, sémantika a další vlastnosti samotného emailu. Značnou roli hraje i čas odeslání newsletteru, vyhodnocování jednotlivých kampaní a další technologické aspekty.

Podle zákona je nutné newsletter a další elektronickou poštu zasílat pouze přihlášeným čtenářům, tedy lidem, kteří k tomu dali prokazatelný souhlas. Jinak jde o rozesílání spamu, za což hrozí pokuty. Nejjednodušším způsobem, jak umožnit přihlašování newsletteru, je umístit na web formulář spolu s ukázkovým číslem. Může zde být umístěn i archív newsletteru, který zpřístupní rozesílané informace i nepřihlášeným čtenářům.

Doporučení: přihlašte si náš newsletter a získejte pravidelný přísun aktualit o internetovém marketingu!

Odkazy související s pojmem Newsletter

Zaujal vás pojem Newsletter?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Newsletter

více informací

Facebook: sledujte nás