Motivátor

Pojem motivátor pochází z oblasti psaní textů pro web. Označují se tak emoce, jež vedou návštěvníka stránek k rozhodnutí u vás nakoupit. Platí totiž pravidlo, že návštěvníci se rozhodují především na základě motivátorů a ačkoliv se domnívají, že se rozhodují racionálně, svá nákupní rozhodnutí si rozumem dokazují až dodatečně. Z tohoto důvodu se také veškerá současná reklama ubírá směrem k emocím (říká se, že dnes se prodávají pocity), případně kombinuje rozum i emoce.

Motivátorů existuje celá řada, k nejčastějším patří snaha ušetřit či vydělat peníze, motivátorem však může být i obyčejná lenost, zvědavost či strach. Dalšími motivátory jsou třeba snaha být úspěšný, chovat se správně či být oceňován. Je zřejmé, že motivátory se značně liší podle konkrétní cílové skupiny, čím je užší, tím lépe lze její motivátory vystihnout. Proto se také někdy používá segmentace, jež umožňuje návštěvníky webu rozdělit podle jejich příslušnosti k dané skupině a posléze na ně lépe působit texty dobře přizpůsobenými jejich motivátorům.

Rozhodně však nelze motivátory přeceňovat, vždy je třeba slibované pocity podpořit i příslušnými logickými argumenty. Koneckonců, každý dobře zvažuje, než vydá peníze a motivátory jsou jen prvním krokem, který dokáže přitáhnout pozornost k nabízenému výrobku či službě. Bez následujících kroků však tento první krok samozřejmě nemá smysl.

Odkazy související s pojmem Motivátor

Zaujal vás pojem Motivátor?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás