Marketingový mix

Ačkoliv v obecném marketingu je pojem marketingový mix velmi dobře definován, tedy jako základ taktiky umožňující dosáhnout marketingového cíle (viz například pojem Koncept 4P v tomto slovníčku), v oblasti internetu už je to mnohem horší. Zde se svým významem marketingový mix často nesprávně dostává spíše do oblasti strategie, ačkoliv jeho význam spočívá opět pouze v taktice.

V konkrétním případě marketingový mix na internetu obvykle znamená výběr nejvhodnějších nástrojů, technologií a postupů k dosažení definovaných cílů. Tyto cíle je však nutné skutečně předem definovat, stejně jako cílovou skupinu a způsob, jakým budeme propagované výrobky či služby komunikovat. K tomu slouží plánování internetové strategie. Jistě chápete, že pokud toto pořadí prohodíme, tj. nejdříve vybereme nástroje a prostředky a teprve pak jim určíme cíl, přestává mít marketingový mix smysl. Přesto to tak děla spousta firem.

Na internetu se navíc v marketingovém mixu posiluje především složka propagační. Patří sem webová prezentace, jež je vždy základem jakéhokoliv marketingového mixu, ale i další možnosti její propagace, např. online reklama (nejčastěji bannerové kampaněPPC reklama), email marketing, virální marketing, link building, advergaming, affiliate marketing… Nástrojů je tedy skutečně mnoho a jejich výběr do marketingového mixu (a také průběžné hodnocení jejich návratnosti) často není úplně jednoduchý.

Odkazy související s pojmem Marketingový mix

Zaujal vás pojem Marketingový mix?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás