Mailing

Jako mailing (někdy také emailing či e-mailing) se na internetu označuje email marketing, tj. hromadné rozesílání emailových zpráv na databázi příjemců. Někdy se tak říká i jednotlivým emailovým kampaním (= rozeslání jedné várky kopií stejného emailu). V podstatě jde o elektronickou formu tradičního adresného direct mailingu (samozřejmě s mnoha specifikacemi danými jiným prostředím).

V základu je mailing dostupnou a relativně levnou formou internetové reklamy, která se dobře měří a jednoduše vyhodnocuje. Z důvody zákonem stanovené ochrany proti SPAMu, která umožňuje rozesílat komerční maily pouze se souhlasem adresáta, se mailing ve firmách využívá hlavně k zasílání newsletterů s aktuálními nabídkami, aktivizaci stávajících zákazníků a k dlouhodobému budování vztahů a posilování důvěry ve značku (branding).

Protože udržení zákazníka je vždy mnohem levnější, než jeho získání, vyplatí se tento nástroj využívat naplno. Existuje proto celá řada postupů ke zvyšování efektivity mailingu. Např.:

  • Segmentace

    Rozdělení cílové skupiny na menší skupiny na základě inforamcí, které už o příjemci máme (např. lokalita a další socio-demografické údaje, výše objednávky apod.).

  • Personalizace

    Oslovení zákazníka jménem (= větší důvěryhodnost mailu) či jednotlivé části mailu skládané zákazníkovi na míru (např. nabídka podle toho, o co se v minulosti zajímal). Zde již mailing sousedí s behaviorálním marketingem.

  • Automatizace

    Automatické rozesílání emailů na základě akcí uživatele (např. zakoupení daného produktu vede k nabídce příslušenství, opuštění košíku odešle aktivizační email apod.). Viz také event-triggered email.

Odkazy související s pojmem Mailing

Zaujal vás pojem Mailing?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Newsletter

více informací

Facebook: sledujte nás