Landing page

Pro anglický pojem landing page se v Čechách obvykle používá výraz cílová stránka (případně také vstupní stránka). Označuje se tak stránka, na kterou přichází návštěvník, pokud klikne na reklamní odkaz. Takovou reklamou může být např. banner, placený odkaz, PPC inzerát či třeba newsletter.

Podle našich zkušeností nejčastěji jako landing page vystupuje úvodní stránka webu (homepage), v lepším případě některá další podstránka (např. detail výrobku či služby). To je však z mnoha důvodů špatně. Úkolem landing page je především zajistit konverzi, tj. změnit příchozího, často draze zaplaceného návštěvníka v zákazníka (např. ho přesvědčit k vyplnění objednávkového formuláře). Úvodní stránka má však odlišný úkol, slouží pouze jako rozcestník vtahující uživatele do hloubi webu. Detaily produktů zase obsahují příliš mnoho informací a bývají málo konkrétní.

Landing page je tedy speciální stránkou, jež je vytvořena tak, aby měla co nejvyšší konverzní poměr. K tomuto úkolu bývá landing page velmi dobře přizpůsobena a z tohoto důvodu často ani nemusí být skutečnou součástí firemního webu (tzn. je skrytá v navigaci).

Odkazy související s pojmem Landing page

Zaujal vás pojem Landing page?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás