Konverze

Konverze (v angličtině goal) je důležitý pojem z oblasti internetového marketingu. Nazývá se tak akce návštěvníka stránek, která ukazuje splnění cíle webu. Pokud například vlastníme e-shop, cílem webu je prodej zboží a konverzí proto bude dokončení nákupu. Z návštěvníka se nám konverzí stává zákazník.

Další příklady konverzí

Existuje ohromné množství konverzí:

  • odeslání poptávkového formuláře
  • kliknutí na odkaz s e-mailem
  • kliknutí na odkaz affiliate partnera
  • stažení demoverze programu
  • registrace uživatele
  • rezervace služby
  • přihlášení k odběru newletteru
  • přihlášení se za fanouška stránky na sociální síti
  • vyplnění ankety

Vždy záleží na cílech webu, čeho chceme dosáhnout a k čemu se snažíme návštěvníka přimět. Podle toho si vybíráme, které konverze chceme měřit.

Druhy konverzí

Podle významu rozlišujeme:

  • Makrokonverze – hlavní cíl webu, třeba objednávka, poptávka apod.
  • Mikrokonverze – pomocná konverze, která pro nás má malou hodnotu, ale to, že ji návštěvník učinil, značí, že je na dobré cestě stát se zákazníkem (třeba přihlášení k newsletteru).

Dále se konverze rozlišují podle toho, jak s nimi pracujeme:

  • Primární konverze – konverze, které proběhly na webu a vidíme je v měřícím systému (třeba Google Analytics). Je to vlastně jakýsi signál, který však nemusí úplně neodpovídat realitě.
  • Reálné konverze – ve skutečnosti však odeslání poptávky neznamená dokončení obchodu. Stejně tak ne všechny objednávky si zákazník převezme.

Tip: Častou chybou je, že lidé počítají s primárními konverzemi, jako by šlo o ty skutečné (tj. neočistí je o nedokončené obchody).

Měření konverzí

Konverze na děkovací stránce

Týká se odeslání formulářů. Po zpracování dat se zobrazí tzv. konverzní stránka, na které je umístěno potvrzení o dokončení dané akce (objednávky, poptávky…) a zároveň měřící kód, který konverzi zaznamená. Někdy se jí také říká děkovací stránka, protože obvykle obsahuje poděkování za provedení akce.

Konverze vázané na události

Konverze, které se týkají nějaké akce na stránce, třeba shlédnutí videa, překliknutí záložek nebo odvedení návštěvníka na cizí web pomocí označkovaného odkazu.

Prahové konverze

Tento způsob používají zpravodajské servery, které od návštěvníka nechtějí odeslání formuláře, ale zajímá je třeba délka trvání návštěvy nebo hloubka návštěvy (počet zobrazených stránek za návštěvu).

Odkazy související s pojmem Konverze

Zaujal vás pojem Konverze?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Newsletter

více informací

Články [blog]

6. 8. 2014  |  Články [blog]

Mobilní reklama – jak ji využít?

Pokud máte web přizpůsobený pro mobilní zařízení, začněte se zajímat i o mobilní reklamu. V České republice dnes 15 % populace přistupuje na internet přes chytrá zařízení, po Vánocích 2014 očekáváme nárůst až na 25 %.

celý článek

Facebook: sledujte nás