Kontextová reklama

Jako kontextová reklama se označují reklamní sdělení vkládaná do stránek v kontextu k jejich obsahu. Příkladem mohou být třeba odkazy na internetové obchody s chovatelskými potřebami doplňující článek o psech nebo reklama na běžecké boty pod článkem o maratónu. Proti tradičním bannerovým kampaním je kontextová reklama pochopitelně mnohem účinnější.

Od roku 1998, kdy ji prvně masivně využil Google, bývá kontextová reklama spojována také s vyhledavači. Ty často doplňují přirozené výsledky vyhledávání inzeráty v kontextu k položeným dotazům. Kontextová reklama pro ně dokonce většinou tvoří hlavní zdroj příjmů. Je to výhodné i pro majitele webů – i optimalizace pro vyhledávače (SEO) má své limity a kontextová reklama tak může být rychlým a zaručeným způsobem, jak oslovit potenciální zákazníky.

PPC je druhým stupněm

Kontextová reklama bývá často nesprávně nazývána PPC reklamou. V čem je rozdíl? Pojem „kontextová reklama“ označuje systém, jakým jsou inzeráty přiřazovány k příslušným stránkám. Proti tomu PPC je modelem platby za reklamu, podobně jako třeba PPT, PPV nebo PPA. Existují tedy i systému kontextové reklamy, které nejsou placené přes PPC model. Avšak právě ve spojení kontextové reklamy s PPC tkví její síla.

Odkazy související s pojmem Kontextová reklama

Zaujal vás pojem Kontextová reklama?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás