Klíčové slovo

Termín klíčové slovo byl původně používán ve významu dnešních tagů (metadata), tedy jakýchsi nálepek sloužících ke značkování a následnému třídění a vyhledávání obsahu. Dnes se obvykle jako klíčové slovo (případně klíčová fráze) označuje výraz, který se nejčastěji opakuje v textu (lingvistické pojetí klíčových slov).

Klíčová slova jsou důležitá především při optimalizace pro vyhledávače. Z tohoto pohledu bychom si tedy měli opravit definici tak, že klíčové slovo je výraz, na který fulltextový vyhledávač stránku vypíše ve výsledcích vyhledávání (tzv. SERP), nejlépe na prvních místech. To proto, že vyhledávače už se dnes neorientují jen podle hustoty klíčových slov v textu a mohou tak vypisovat v SERP i stránky, které klíčové slovo vůbec neobsahují.

Optimalizovat stránku na dané klíčové slovo zkrátka není úplně jednoduché, už samotný výběr vhodných klíčových slov představuje určité umění. Měla by to být slova, která lidé užívají (a zadávají do vyhledávače) při popisu daných produktů či služeb, zároveň by však optimálně neměla být příliš konkurenční (tj. neměla by je používat konkurence, se kterou by pak bylo nutné ve vyhledávačích soupeřit). O složitosti výběru svědčí i to, že se pro něj užívá speciální název – analýza klíčových slov.

Volba klíčových slov především záleží na celkové SEO strategii. Někdy se vyplatí soustředit všechno úsilí na jedno hodně vyhledávané klíčové slovo – i přes jeho konkurenčnost. V jiných případech může být lepší strategií optimalizace webu na více málo hledaných slov. Záleží samozřejmě i na financích, prosadit se ve vyhledávači na jedno klíčové slovo může být i tisícinásobně dražší než na slovo jiné.

Odkazy související s pojmem Klíčové slovo

Zaujal vás pojem Klíčové slovo?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás