GTPR

GTPR je zkratkou z anglického Google Toolbar PageRank. Protože skutečný PageRank jednotlivých stránek není znám (bylo by pak příliš jednoduché ovlivňovat výsledky vyhledávání), Google umožňuje zjistit alespoň jeho přibližnou aproximaci, což je právě GTPR.

GTPR dosahuje hodnot od nuly do deseti a je pravděpodobně logaritmickým odvozením skutečného PageRanku. Znamená to, že získat jakémukoliv projektu GTPR 4 není nic obtížného a lze ho obvykle zajistit během několika týdnů. GTPR 5 mívají středně velké projekty, GTPR 7 už je spíše výjimkou. GTPR 8 má v České republice jen několik málo webů.

Nejjednodušším způsobem, jak zjistit GTPR určité stránky, je instalace speciální nástrojové lišty (toolbaru) do prohlížeče. Na internetu existují také různé nástroje, umožňující sledovat a porovnávat GTPR.

Důležité také je, že GTPR bývá aktualizován skokově (přibližně jednou za dva až čtyři měsíce). Mladé projekty tedy často mívají GTPR 0 a teprve po aktualizaci jim GTPR stoupne, často o několik bodů. Toolbar také ořezává URL s parametry (např. www.example.com?page=2), i v takovém případě se zobrazuje nula.

Z výše uvedeného je zřejmé, že GTPR by měl být pouhým pomocníkem, který napovídá uživateli toolbaru o hodnotě dané stránky z hlediska Google. Používá se tedy například jako první krok při hodnocení stránek potenciálně vhodných pro výměnu odkazů. Rozhodně však nemá smysl pomocí GTPR měřit úroveň optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo si dokonce zvýšení GTPR dávat jako její cíl.

Odkazy související s pojmem GTPR

Zaujal vás pojem GTPR?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Newsletter

více informací

Facebook: sledujte nás