E-government

Pojmem e-government se označuje možnost komunikace s institucemi státní a veřejné správy v elektronické podobě a veškeré procesy s tím související, zejména tvorba příslušné legislativy a přechod úřadů na elektronickou verzi vedení agendy.

Cílem e-governmentu je především usnadnit styk veřejnosti s úřady, zejména z hlediska úspory času, ať už se to týká občanů nebo podnikatelů. E-government by také měl zajistit větší efektivitu fungování úřadů a tím (teoreticky) ušetřit finance potřebné na výplatu později zbytečných úředníků. Další peníze, jak na straně veřejnosti, tak na straně úřadů, ušetří i zmiňovaná možnost uchovávání veškeré agendy pouze v elektronické podobě.

Z hlediska veřejnosti je tedy e-government vítaným krokem. Většina uživatelů pravděpodobně nebude mít s elektronickou komunikací s úřady problémy, o čemž vypovídá i dnes tak oblíbený internet banking, ovládání bankovních účtů přes internet. Problémy tedy zůstávají spíše na straně úřadů, zejména v pomalých procesech přechodu na elektronickou verzi agendy a vytváření odpovídajícího komunikačního prostředí.

E-government vznikl v roce 1999 ve Velké Británii, která je dnes také v této oblasti nejdále.

Odkazy související s pojmem E-government

Zaujal vás pojem E-government?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás