Duplikace konverzí

Jde o jev, kdy různé reklamní systémy započítávají tutéž konverzi vícekrát. Představme si třeba návštěvníka, který na Google hledá hračku pro svého potomka. Přijde na náš web přes PPC reklamu v Google AdWords. Tam zjistí, že chce plyšové zvířátko a jde si je prohlédnout na Heuréku. Odtud se vrátí na náš web a zde koupí plyšového kolibříka. Klasický nákupní cyklus, při kterém ušel tuto cestu:

Adwords → náš web → Heuréka → náš web (a zde nákup)

Heuréka však neví, co návštěvník dělal poté, co jejich web opustil – nemá žádný způsob, jak to sledovat. Umí zjistit jen to, že po dokončení objednávky jsme na děkovací stránce zobrazili jejich konverzní kód. Konverzi tedy započítá a zobrazí ve statistikách. Totéž však udělá i reklamní systém AdWords, jehož kód se na děkovací stránce také aktivoval, protože návštěvník dříve z AdWords přišel.

Pokud bychom se řídili čísly v reklamních systémech, získáme pocit, že došlo ke dvěma konverzím, ze skladu nám však přitom ubyl jen jediný plyšový kolibřík.

Deduplikaci zajistí Analytics

Řešení existuje jediné. Neřídit se počty konverzí v reklamních systémech, ale v měřícím sytému, který konverzi připíše správnému zdroji na základě vhodně zvoleného atribučního modelu.

Odkazy související s pojmem Duplikace konverzí

Zaujal vás pojem Duplikace konverzí?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás