CPC

CPC je zkratka z anglického cost per click, cena za proklik. Jak už název napovídá, jde o pojem z oblasti internetové reklamy. CPC je tedy jakousi jednotkou PPC, modelu platby za reklamu, kdy zákazník platí pouze skutečné prokliky na své stránky (a nikoliv počet zobrazení reklamy). Pojmy PPCCPC však bývají často zaměňovány.

V reklamních systémech na principu PPC se často setkáte také s pojmem Max. CPC, tedy maximální cenou za proklik. Jde o cenu, kterou jste ochotni nabídnout za přivedení jednoho návštěvníka na svých stránkách. Skutečná CPC však obvykle bývá nižší, někdy až několikanásobně, zejména máte-li u svých inzerátů dobrou míru prokliku (CTR).

Maximální CPC, jež se vám ještě vyplatí, si snadno spočítáte, znáte-li konverzní poměr svých stránek a průměrný výdělek, který obvykle dokážete z jednoho návštěvníka získat.

Odkazy související s pojmem CPC

Zaujal vás pojem CPC?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás