Cílová stránka

Jako cílová stránka (anglicky landing page) se obvykle označuje místo, kam se návštěvník dostane kliknutím na reklamní odkaz, např. v PPC inzerátu, u banneru či v newsletteru.

Úkolem cílové stránky je především změnit návštěvníka v zákazníka (zajistit konverzi), např. ho přimět k objednávce produktu či zanechání kontaktu v kontaktním formuláři. K tomuto úkolu bývá cílová stránka dobře přizpůsobena a tím se právě liší od běžných stránek webu, jako je například detail produktu či homepage, které někdy speciální cílovou stránku zastupují.

Protože příchozí návštěvník už má o daný produkt či službu zájem, není třeba ho ke koupi příliš přesvědčovat ani mu vyjmenovávat všechny výhody nabízeného produktu. Cílová stránka tedy bývá stručnější než obvyklý detail produktu. Měla by také mnohem více vybízet k akci. Dobře navržená cílová stránka by také měla navázat na sdělení obsažené v reklamě, to pomáhá udržet zájem návštěvníka a zároveň v něm vybudovat důvěru. Pravděpodobně vás bez dlouhého přemýšlení napadnou další příklady, jak zvýšit konverzní poměr takové stránky.

Zajímavostí může být i fakt, že některé reklamní PPC systémy berou cílovou stránku a její kvalitu jako jeden z faktorů, podle nichž řadí inzeráty. Znamená to, že inzerát odkazující na kvalitní a tématicky příbuznou cílovou stránku se bude zobrazovat výše (nebo na stejné úrovni, ale levněji), než inzerát odkazující na špatně provedenou cílovou stránku.

Odkazy související s pojmem Cílová stránka

Zaujal vás pojem Cílová stránka?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás