Branding

Branding je název značně bolestivé tetovací techniky odvozené od značkování dobytka. Stejně se ale označují i nejrůznější metody a aktivity sloužící k budování značky (brandu). Patří sem například strategie týkající se výběru názvu značky, jejího loga a celé vizuální identity, sloganu, tvorba příběhu značky a jejích hodnot, určení způsobu komunikace značky (verbální identita), budování vztahů se zákazníky…

Přestože bývá branding často zplošťován na pouhé masivní zahlcování veřejnosti korporátní  identitou, má obecně tři hlavní cíle:

  • posilovat známost značky – o značce musí být slyšet, musí se o ní mluvit
  • budovat sympatie ke značce – je třeba zlepšovat vztahy s potenciálními zákazníky, nastavovat jejich očekávání, vytvářet pozitivní asociace…
  • zdůraznit odlišnost značky – lidé musí rozumět unikátní odlišnosti firmy či nabízených produktů od konkurence, viz USP

Internet je pro branding velice zajímavé médium, neboť umožňuje skvělou interakci s uživatelem, je schopný velmi přesného cílení a umožňuje použití mnoha různých nástrojů, strategií a taktik, které lze k posilování značky využít. Mohou to být různé microsite, soutěže na internetu, věrnostní programy, marketing v sociálních sítích nebo třeba virální marketing, kdy reklamní sdělení šíří sami spokojení zákazníci. 

Odkazy související s pojmem Branding

Zaujal vás pojem Branding?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás