Bannerová slepota

Jako bannerová slepota (anglicky Banner Blindness) se označuje podvědomé ignorování grafické reklamy. Uživatelé internetu si natolik zvykli na typické tvary, animace a umístění bannerů, že je vůbec nevnímají. Bannerová slepota často funguje i v případech, kdy banner nabízí produkt či službu, o které by jinak měl uživatel zájem.

Důsledkem bannerové slepoty je velice nízké CTR bannerů (např. oproti PPC reklamě). Pro představu: znamená to, že na získání jednoho návštěvníka je potřeba přibližně 1 000 až 1 500 impresí banneru. Bannerová slepota je také příčinou vytváření nových a stále agresivnějších reklamních formátů.

Proti bannerové slepotě však lze bojovat také kreativitou, vždy záleží na konceptu, nápadu a kvalitě provedení konkrétního banneru. Ochotně vám pomůžeme s realizací jakékoliv bannerové kampaně.

Bannerová slepota byla poprvé popsána roku 1998 ve studii Banner Blindness: Web Searchers Often Miss Obvious Links.

Odkazy související s pojmem Bannerová slepota

Zaujal vás pojem Bannerová slepota?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Facebook: sledujte nás