Banner

Banner (česky se mu říká reklamní proužek) je grafická forma internetové reklamy. Mejznámější jsou tzv. full bannery o rozměrech 468 × 60 pixelů. Bannerem může být statický obrázek, mnohdy jsou však bannery animované (často využívají technologie Flash), pomáhá jim to upoutávat pozornost. Méně často se vyskytují tzv. HTML bannery, které však mívají problémy s kompatibilitou s různými reklamními systémy.

Bannery mají význam především pro budování značky (jako každá grafická reklama), po banneru však také sáhnete, chcete-li zasáhnout velké množství lidí a tlačí-li vás čas (např. je potřeba publikovat informace o prodeji nového výrobku či služby, o sezónních nabídkách či o aktuálních slevách). Bannery se tedy hodí také v případech, které nelze pokrýt klasickou optimalizací pro vyhledávače nebo PPC reklamou. K takovým případům může patřit i vysoká konkurence v oboru, i zde mohou být bannery velmi užitečné.

Přehled některých formátů bannerů:

  • Micro Bar (ikonka) [88 × 31]
  • Button I [120 × 60]
  • Button II [125 × 125]
  • Square Button [120 × 90]
  • Rectangle [180 × 150]
  • Medium Rectangle [300 × 250]
  • Vertical Rectangle [240 × 400]
  • Full Banner [468 × 60]
  • Half Banner [234 × 60]
  • Square Banner [250 × 250]
  • Vertical Banner [120 × 240]
  • Skyscraper [120 × 600]
  • Wide Skyscraper [160 ×600]
  • Mega Banner [770 × 100]
  • Inpage Banner [740 × 100]

Významnou výhodou bannerů je jejich rozšířenost, existuje mnoho systémů pro výměnu reklamních bannerů, většinou placené v CPT, některé jsou však zdarma. Téměř každý portál či větší informační web má vlastní ceník reklamy s využitím bannerů.

nevýhodám bannerů patří především špatné cílení a tzv. bannerová slepota.

Odkazy související s pojmem Banner

Zaujal vás pojem Banner?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Newsletter

více informací

Facebook: sledujte nás