Affiliate marketing

Jako affiliate marketing (někdy také partnerský či dealerský marketing) se označují veškeré marketingové aktivity odměňované procenty z prodeje výrobků či služeb (obvykle z objednávky či registrace, také viz model PPA). Poskytovatel reklamního prostoru je tak hodnocen provizí za skutečně proběhlé obchody, nikoliv tedy za pouhé zobrazování reklamy (PPT, PPV) či za kliknutí na ni (PPC). Výše provize v affiliate programech se většinou pohybuje mezi 10 až 30 %, v závislosti na typu prodávaných produktů. Někdy se affiliate marketing používá zároveň s PPC modelem, pak slouží jako jakýsi bonus.

Pro zadavatele reklamy je samozřejmě affiliate marketing nejvýhodnějším modelem, neboť významně zvyšuje motivaci na straně poskytovatele reklamního prostoru a zároveň minimalizuje neefektivně vynaložené finanční prostředky (neplatí se za návštěvníky, kteří nemají o daný produkt zájem).

Affiliate marketing je však prospěšný i pro majitelé webů, zejména pokud vlastní stránky dostatečně relevantní k prodávaným výrobkům či službám, neboť obvykle umožňuje maximalizovat zisk z daného reklamního prostoru. Affiliate marketing má také výhodu v tom, že reklama působí v kontextu s obsahem webu a návštěvníkům tolik nevadí, často je pro ně dokonce přínosem (např. různé recenze, doporučení a související odkazy).

K nevýhodám affiliate marketingu obecně patří problémy se sháněním vhodných partnerů, komplikovanější úvodní nastavení spolupráce a trochu náročnější údržba. Proto vznikají různá affiliate tržiště a provizní sítě a z téhož důvodu bývají stále častěji poskytovány provize i za získání dalších affiliate partnerů.

Odkazy související s pojmem Affiliate marketing

Zaujal vás pojem Affiliate marketing?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás