Advergaming

Slovo advergaming vzniklo složením dvou anglických slov – advertisementgaming. Advergaming tedy znamená něco jako „propagace hraním“. Označují se tak marketingové aktivity, které k šíření reklamních sdělení využívají počítačové hry.

Internet se stal pro advergaming zlatým médiem. Umožňuje zasáhnout mnohem větší skupinu, než jsou hráči desktopových her, a také usnadňuje následnou propagaci her samotných. Významně se na tom podílí i sociální sítě.

Proti jiným reklamním formátům má advergaming výhodu v tom, že uživatelům obsažená reklama nevadí. Chápou ji jako cenu za svou zábavu. Existují dokonce celé portály zaměřené na online hry. Hráči si své oblíbené hry radostně přidávají do záložek, diskutují o nich ve fórech a upozorňují na ně přátele. V tomto směru se přímo nabízí propojit advergaming a virální marketing na specializované microsite.

K čemu je advergaming užitečný?

Vývoj vlastní hry může přinést řadu výhod:

Advergaming (ilustrace)

  • vyšší návštěvnost stránek
  • propagace značky (branding), jak přímo ve hře, tak mimo ni
  • advergaming přispívá ke vzniku zpětných odkazů, které vám pomáhají při optimalizaci pro vyhledávače
  • hráč si může v podobě hry vyzkoušet přímo váš produkt či službu
  • skutečně povedená hra dokáže upoutat pozornost médií
  • advergaming pomáhá budovat komunity
  • díky vrozené lidské hravosti zvyšuje hra důvěryhodnost webu, který ji obsahuje

Hraní her je navíc příjemnou činností. Proto je ostatně lidé vyhledávají. Váš logotyp umístěný ve hře či některé konkrétní reklamní sdělení si spojí s těmito příjemnými pocity. Advergaming je proto psychologicky mnohem účinnější než třeba televizní reklama.

Technologie pro internetový advergaming

Nejčastěji se pro vývoj internetových her používá technologie Flash nebo modernější HTML5. Mezi hlavní výhody flashe patří rozšířenost mezi uživateli, téměř neomezené možnosti z hlediska grafiky, schopnost přehrávat audio a video a také poměrně levný vývoj. Dalším kladem této technologie je i možnost exportovat hotovou hru jako spustitelný soubor a distribuovat ji pak např. na CD-ROM. Nevýhodou flashe je pak nefunkčnosti na iPadech a iPhonech.

Odkazy související s pojmem Advergaming

Zaujal vás pojem Advergaming?

Přemýšlíte, jak nové informace využít v praxi? Kontaktujte nás s poptávkou:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Newsletter

více informací

Facebook: sledujte nás