Viditelnost webu

Investice do webu s malou viditelností představuje vyhozené peníze. Viditelnost webu (web visibility) totiž významně ovlivňuje schopnost webu plnit jeho účel. Pokud na web nikdo nepřijde, nelze přes něj nic prodat, nelze přes něj šířit informace ani budovat značku.

Čím je tedy viditelnost webu vyšší, tím více na něj přichází návštěvníků. Navíc nezáleží jen na vysoké návštěvnosti (kvantitě), ale i na typu a potřebách návštěvníků (kvalitě). Představme si to na jednoduchém příměru – vaše internetová prezentace se na chvíli stane informačním stánkem na příslušném veletrhu. Neviditelný web znamená, že stánek je maličký a zakřiknutě se krčí kdesi za toaletami v rohu haly. Ale i když hned u vchodu vybudujete velikou expozici s dvaceti překrásnými hosteskami, které se celý den nezastaví, neznamená to, že vyděláte.

Návštěvnost máte v tu chvíli vysokou, ale na peníze ji proměníte, jen pokud váš web nabízí to, co návštěvníci chtějí a potřebují. V opačném případě jen stoupají náklady a návratnost investic (ROI) se nikdy nepřehoupne přes stovku. Právě proto viditelnost webu vyžaduje i kvalitu návštěvnosti.

Jak ovlivnit viditelnost webu

Nejčastější online aktivity mající vliv na webovou viditelnost ukazuje následující obrázek:

Co vše ovlivňuje viditelnost webu Optimalizace pro vyhledavače PPC kampaně Grafická reklama a bannerové kampaně Email marketing Link building Výměna odkazů Weblog Virální marketing Přednostní výpis SEM

Zdánlivě složitý graf si lze rozdělit do několika kategorií. Především je to optimalizace pro vyhledávače (SEO) a aktivity, které ji přímo či nepřímo podporují. Většinou jde o různé formy link buildingu (výměna odkazů, publikování v online médiích…) zajišťující zpětné odkazy.

Také weblog jako nejjednodušší způsob publikace aktuálních informací může sloužit pro budování obsahu, který vyhledávače přiláká. Dobře spravovaný oborový weblog však dokáže zvýšit viditelnost webu sám o sobě – často o něm například píší novináři, mluví se o něm offline a nezřídka jej odkáže i přímá konkurence. Důležitou výhodou weblogu je i jeho význam pro public relations, umožňuje poměrně jednoduchým způsobem zvyšovat důvěryhodnost společnosti.

Do další skupiny patří aktivity kolem online reklamy. Viditelnost webu příliš neovlivní, jaký si zvolíme reklamní formát (grafická reklama, většinou bannery, či naopak PPC reklama) či jakému platebnímu modelu (PPT, PPV, PPC či dokonce PPA) dáme přednost, forma záleží spíše na konkrétních cílech webu a na výši rozpočtu. Mezi zřejmé výhody online reklamy oproti ostatním způsobům zvyšování viditelnosti patří rychlý efekt a dobrá měřitelnost.

Podobně jako zmiňovaný weblog i email marketing zajišťuje opakovanou návštěvnost. Zatímco u weblogu předpokládáme, že si návštěvník stránky zapamatuje a bude je navštěvovat sám, u email marketingu zůstává aktivita na naší straně. V obou případech je však stejně důležité přinášet informace užitečné pro uživatele.

Zbývá nám virální marketing, aktivita s velkým potenciálem pro viditelnost, ale s obtížnou realizací. Je to lákavá představa – zapojit samotné uživatele webu do šíření reklamního sdělení. Obtížné však bývá vymyslet jádro tohoto sdělení tak, aby virální kampaň skutečně fungovala.

Chcete zvýšit viditelnost svého webu?

Nechte si zpracovat přesnou cenovou nabídku co nejdříve:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Články [blog]

6. 8. 2014  |  Články [blog]

Mobilní reklama – jak ji využít?

Pokud máte web přizpůsobený pro mobilní zařízení, začněte se zajímat i o mobilní reklamu. V České republice dnes 15 % populace přistupuje na internet přes chytrá zařízení, po Vánocích 2014 očekáváme nárůst až na 25 %.

celý článek

Newsletter

více informací

Internetový slovníček

Vybrali jsme pro vás:

Ve slovníčku máme již 190 pojmů.