Důvěryhodnost webu

Internet je ze své podstaty anonymním médiem. Málokdy víte jistě, že člověk, s nímž si emailujete, je tím, za koho se vydává. S webovými stránkami je to podobné, web si dnes může postavit kdokoliv a pravdivost publikovaných informací je velmi obtížné ověřitelná.

Důvěryhodnost webu (web credibility) proto může být významnou konkurenční výhodou. Každý dá raději přednost důvěryhodným stránkám před méně hodnověrnou konkurencí. Důvěryhodnost webu také usnadňuje plnění jeho poslání, zejména je-li cílem přímý zisk. To proto, že důvěryhodný web zvyšuje konverzní poměr (poměr zákazníků k návštěvníkům).

Je zřejmé, že důvěryhodnost webu je klíčová především pro internetové obchody, svou roli však hraje u všech typů internetových stránek. Důvěryhodný web totiž velmi dobře posiluje značku (branding), nedůvěryhodný naopak značce škodí.

46 % návštěvníků hodnotí důvěryhodnost webu podle jeho vzhledu. Přitom důvěra zákazníků je základem jakéhokoliv podnikání, na internetu obzvlášť.
Studie Consumer WebWatch, prosinec 2005

Jak si zajistit vysokou důvěryhodnost

Důvěryhodný vzhled

Design webu je jedním z hlavních faktorů ovlivňujících důvěryhodnost webu. Podílí se především na vytváření prvního dojmu, působí také na emoce návštěvníků. Máte-li pochybnosti o vzhledu své prezentace, nechte si ji posoudit a případně objednejte nový grafický návrh.

Důvěryhodnost firmy

Naší prvotní snahou je vždy návštěvníkům prokázat, že vaše společnost vůbec existuje. Druhým úkolem pak je ujištění, že pocity, které v nich váš web vyvolává (např. o velikosti firmy či o jejích schopnostech), skutečně odpovídají realitě. Proto se rozhodně vyplatí nešetřit těmito informacemi:

Důvěryhodnost webu (ilustrace)

  • základní údaje o firmě, její působiště, stručná historie
  • popis dalších aktivit firmy, které mohou být pro uživatele zajímavé (např. sponzoring)
  • podrobné kontaktní informace (adresa, telefony, emaily, , DIČ)
  • odkazy na příslušné úřady potvrzující tyto informace, např. výpis z obchodního rejstříku
  • snímky sídla, kanceláří, skladů, provozoven či vozového parku
  • fotografie konkrétních lidí doplněné základními osobními a kontaktními údaji (minimálně vedení společnosti a obchodní oddělení)

Důvěryhodnost webu

Základem je stručné vysvětlení účelu prezentace (nejlépe přímo na úvodní stránce) a objasnění, čím by měla být návštěvníkovi užitečná. Důvěryhodnost webu také zvyšují podrobné reference a případové studie. Chybou rozhodně není ani přidání ohlasů spokojených zákazníků, musí však být konkrétní (jméno, příjmení a firma jsou nutností, pomoci mohou i fotografie), vhodně je i umožnit jejich ověření (přidat kontaktní údaje na dané osoby).

Obsah webu

Významnou roli pochopitelně hraje i samotný obsah prezentace. Ať už nabízíte produkty či služby, je zapotřebí o nich poskytnout co nejvíce informací a podrobně popsat jejich výhody pro potenciálního zákazníka. Tyto přednosti je vždy užitečné nějak doložit, např. certifikáty, atesty, nezávislými spotřebitelskými testy nebo získanými oceněními. Je-li to možné, připíšeme také rovnou ceny.

Nezastupitelné jsou fotografie, užitečná mohou být i 3D zobrazení produktů, video (např. zobrazující výhody produktu), různé animace, návody k použití, mapky… Čím více relevantních údajů, tím větší důvěryhodnost.

Kromě množství informací záleží i na formě, kterou je sdělujeme (web copywriting). Texty by měly být přátelské, komunikativní a přitom stručné a srozumitelné. Z hlediska obchodní efektivity webu je nutné, aby zároveň dostatečně vybízely k akci (objednávce, kontaktu obchodního zástupce…). K tomu doporučujeme nešetřit formuláři, možnost poskytnout zpětnou vazbu na návštěvníka také působí velice důvěryhodně.

Fungování webu

Poslední kapitolou, která má vliv na důvěryhodnost webu, je jeho funkčnost. Na mysli máme především celkovou použitelnost webu. Pocity uživatele také ovlivňují další atributy, jako je aktuálnost informací či rychlost reakce obsluhy (na dotaz či objednávku).

Máte otázky k důvěryhodnosti webu?

Nechte si zpracovat přesnou cenovou nabídku co nejdříve:

Chci nezávaznou kalkulaci


Adaptic na Twitteru

Články [blog]

6. 8. 2014  |  Články [blog]

Mobilní reklama – jak ji využít?

Pokud máte web přizpůsobený pro mobilní zařízení, začněte se zajímat i o mobilní reklamu. V České republice dnes 15 % populace přistupuje na internet přes chytrá zařízení, po Vánocích 2014 očekáváme nárůst až na 25 %.

celý článek

10. 3. 2014  |  Články [blog]

PPC reklama je stroj na peníze

Klienti se nás často ptají, kolik by měli do PPC reklamy investovat. A kroutí hlavami, když mluvíme o částkách blízkých nekonečnu. Ale je to tak. Přivádí-li reklama zákazníky, neškrťte ji rozpočtem!

celý článek

Newsletter

více informací

Internetový slovníček

Vybrali jsme pro vás:

Ve slovníčku máme již 190 pojmů.