Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Rychlost načítání stránek je stále důležitá

Ačkoliv éra vytáčeného připojení již dávno minula, rychlost načítání stránek stále zůstává důležitou veličinou, která přímo ovlivňuje obchodní efektivitu webu. Kromě jiného pomalé načítání stránky významně snižuje konverzní poměr.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

4 důvody pro rychlé načítání stránky

  1. Optimalizace pro vyhledávače

    Lidé obvykle při hledání vloží dotaz do vyhledávače a pak postupně otvírají jednotlivé odkazy z výsledků. Pokud se stránka nenačte dostatečně rychle, přejdou k dalšímu odkazu. Opravdu pomalé stránky se navíc vůbec nemusí do vyhledávače dostat, roboti vyhledávačů mají stanoveny limity na načtení jedné stránky.

  2. Důvěryhodnost webu

    Podle některých studií si lidský mozek si dělá představu o stránkách během prvních 20–50 milisekund. Tento první dojem pak ovlivňuje další akce návštěvníka, i když ten se později rozumově přesvědčí o opaku. Je zřejmé, jaký úsudek si podvědomí udělá, pokud je stránka v kritickou chvíli zobrazena jen částečně.

  3. Uživatelský prožitek

    Rychlost procházení webem je jedním z významných faktorů uživatelského pohodlí. Pokud musí návštěvník na načtení první stránky dlouho čekat, snižuje se jeho ochota procházet další stránky a z webu rychle odchází. Pomalé načítání stránek tak výrazně snižuje konverzní poměr.

  4. Levnější PPC reklamy

    Od března 2008 rychlost načítání cílové stránky přímo ovlivňuje Quality Score, podle kterého se určuje pozice a cena inzerátu v reklamním systému Google AdWords. Nízká rychlost načítání cílové stránky tak zvyšuje cenu za proklik.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.

Komentáře (0)

Zatím tu nejsou žádné komentáře.

Přidávání nových komentářů k tomuto článku bylo uzavřeno.