Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Nekvalitní obsah webu ubližuje!

Je to známé pravidlo. Chcete-li být na internetu vidět, pravidelně publikujte kvalitní obsah. Pomůžete si ve vyhledávačích, návštěvníci se naučí pravidelně vracet a v jejich očích si tím budujete značku. Víte však, že obsah může webu i škodit?

Kde je problém

Obsahuje-li web zajímavé a hodnotné informace, propaguje se vlastně sám. Lidé si ho doporučují a sami na něj bezplatně odkazují ze svých webů, blogů i ze sociálních sítí. Pomáhají vám tak budovat tzv. off-page faktory, které vyhledávači říkají, že je váš web důležitý a zaslouží si proto lepší místo ve výsledcích vyhledávání. Vyhledávače se v tomto řídí tzv. citační analýzou – když se o vás hodně mluví (= odkazuje), jste zřejmě významní.

Ale pozor! Spousta firem ve snaze zlepšit své pozice ve vyhledávačích doslova chrlí stovky nekvalitních článků, novinek, PR zpráv nebo narychlo plní slovníčky pojmů. Domnívají se, že čím více, tím lépe. Neuvědomují si, že pokud obsah stránek nebude návštěvníkům užitečný, nejen že jim nepomůže, ale dokonce ublíží.

Velké množství nesrozumitelných textů návštěvníky dezorientuje, odvádí je od plnění cílů webu a snižuje konverzní poměr webu. Nejasný a neaktuální obsah vytvořený jen kvůli umístění klíčových slov snižuje důvěryhodnost firmy. Dejte si také pozor na relevanci textů a jejich originalitu – články z nesouvisejících oborů nebo texty přejaté z jiného webu vám v důsledku také uškodí.

Nekvalitní obsah vadí i vyhledávačům

A platí to nejen u návštěvníků, ale čím dál víc i u samotných vyhledávačů. Tento trend potvrzují například únorové změny vyhledávacího algoritmu Google, tzv. „Farmer Update“, které vedly k obrovskému propadu tisíců webů s nekvalitním obsahem. Šlo zejména o tzv. obsahové farmy, weby věnující se publikování PR článků. Změna algoritmu byla zatím nasazena jen v USA a dotkla se prý až 12 % hledaných výrazů. V zahraničních magazínech o tom teď vychází spousta článků. Zmiňována je třeba společnost Mahalo.com, která musela po změně algoritmu propustit 10 % svých zaměstnanců.

Vyhledávač k takovému chování nutí sami jeho uživatelé, nespokojení s kvalitou výsledků. Vytváří se tlak na vyhledávače, aby kvalitu obsahu ještě více zkoumaly a lépe rozpoznávaly. V době, kdy je odkazový profil webu hlavním hodnotícím kritériem pro umístění ve výsledcích vyhledávání a zároveň většina odkazů na internetu vzniká uměle ve snaze výsledky ovlivnit, to dává záruku, že trend postihování nekvalitního obsahu se bude ještě dále stupňovat. Také to vysvětluje, proč vyhledávače tak rychle indexují Facebook a další sociální sítě – odkazy zde umístěné může majitel webu mnohem obtížněji ovlivnit.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.

Komentáře (0)

Zatím tu nejsou žádné komentáře.

Přidávání nových komentářů k tomuto článku bylo uzavřeno.