Konvertujte návštěvníky dvakrát

27. 1. 2014  |  Jan Štráfelda

Hlavním cílem webu bývá odeslání formuláře, obvykle poptávky či objednávky. Cesta návštěvníka tak obvykle končí na „děkovací stránce“ s krátkým potvrzením o uložení dat. A spoustou prázdného místa dole… Využijte ho lépe!

Děkovací stránka je zajímavá tím, že jejími jedinými návštěvníky jsou vaši skuteční zákazníci. 100 % návštěvnosti tvoří lidé, které váš produkt zajímá – a právě to dokázali. Cítíte ten obrovský potenciál? A jakže s ním nakládáte? Prázdné místo na děkovací stránce znamená vyhazování peněz z okna.

Poděkování na prvním místě

Děkovací stránka Alza.cz
Ani Alza na děkovací stránce neděkuje. Ale zajímavě kombinuje upozornění přátelům se sdílením na facebooku
Nejdříve je třeba návštěvníka ujistit, že se podařilo dokončit předchozí krok. Proto má mít tato část největší vizuální prioritu.

Dejte si záležet i na formulaci. Slušně poděkujte – zdá se to samozřejmé, ale vídáme to zřídka. Pak zopakujte, co se stalo, a popište co nejkonkrétněji, co se bude dít dál:

  • Děkujeme za objednávku. Rekapitulaci jsme zaslali i na váš e-mail.
  • Díky, poptávku jsme přijali. Předběžnou kalkulaci vám zašleme do tří dnů.
  • Newsletter máte přihlášený. Jako poděkování posíláme slevový kupon na další objednávku.

Pokud to vaše cílová skupina snese, uchopte obsah děkovací stránky kreativně a zkuste vyvolat pozitivní emoce. Návštěvníkovi se přiblížíte a naladíte ho na další kroky. Pokud znáte jméno zákazníka, využijte toho – „děkujeme Františku“ zní úplně jinak, osobněji. Personalizace umí posunout vztah na vyšší úroveň.

Osvědčené scénáře

Zamyslete se, jaká funkce děkovací stránky dává smysl právě pro váš byznys:

  • Detailní informace o zákazníkovi

    Zákazník byl uloven. Je správný čas zeptat se ho na údaje, které v budoucnu využijete pro marketing (třeba pro segmentaci newsletterů). Na údaje, které jste předtím vynechali, protože dlouhý formulář by zbytečně snižoval konverzní poměr.

  • Další lákavé nabídky

    Děkovací stránka Megapixel.cz
    Megapixel využívá děkovací stránku naplno. Sbírá zpětnou vazbu, propaguje sociální sítě i řadu dalších služeb.
    Proběhla právě objednávka na e-shopu? Zkuste na děkovací stránce představit další zajímavý produkt. Šance prodat je nyní malá, ale vzbudíte zájem a zákazníka později „dorazíte“ formou mailingu. Přibalený slevový kupón – za věrnost – parádně zvýší efekt.

  • Sdílení stránky

    Nabízíte něco, čím se zákazník rád pochlubí? Nechte ho doporučit produkt přátelům. I zde se hodí slevový kupón – malý dáreček pro kamarády zvýší motivaci k doporučení.

  • Nabírání fanoušků

    Řekněte si o sledování na sociálních sítích. Může to vypadat zbytečně, když totéž děláte na jiných místech webu, ale teď máte plnou pozornost. A návštěvníky je přece nutné vodit za ručičku.

  • Odkazy na nejlepší články

    Hodí se třeba po přihlášení k odběru newsletteru. Jak lépe přesvědčit zákazníka o vašich kvalitách, než když mu odkryjete část svého úžasného know-how?

  • Reference spokojených klientů

    Ideální krok po odeslání předběžné poptávky. Zejména čeká-li vás výběrové řízení nebo třeba osobní jednání. Několik pochvalných testimonialů navázání budoucích vztahů usnadní.

  • Získání zpětné vazby

    Potřebujete mezi zákazníky provést průzkum? Právě děkovací stránka se k tomu perfektní hodí. Výsledky vám nezkreslí náhodní návštěvníci a ochota k vyplnění dotazníku bude vyšší než jinde na webu.

Užitečné tipy?

A přitom nejde o nic technicky náročného. Úpravy jsou prakticky zadarmo a ukazatel návratnosti investic vystřelí nahoru. Tak proč je vaše děkovací stránka ještě prázdná?


Vaše názory


Internetový slovníček

Vybrali jsme pro vás:

Ve slovníčku máme již 190 pojmů.

Newsletter

více informací

Adaptic na Twitteru

Facebook: sledujte nás