Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Děkovací stránka

Děkovací stránku vidí návštěvníci vašeho webu po odeslání formuláře, obvykle poptávky či objednávky. V angličtině se jí říká thank you page. Většina děkovacích stránek vypadá jednoduše. Zobrazují krátké potvrzení o úspěšném uložení dat a pak už následuje jen spousta prázdného místa… Děkovací stránka má však obrovský potenciál. Přečtěte si, jako ho lépe využít!

Proč se děkovací stránkou zabývat

Děkovací stránka je zajímavá tím, že jejími jedinými návštěvníky jsou vaši skuteční zákazníci. 100 % návštěvnosti tvoří lidé, které váš produkt zajímá – a právě to dokázali. Cítíte ten obrovský potenciál? A jakže s ním nakládáte? Prázdné místo na děkovací stránce znamená vyhazování peněz z okna.

Poděkování na prvním místě

Děkovací stránka Alza.czAni Alza na děkovací stránce neděkuje. Ale zajímavě kombinuje upozornění přátelům se sdílením na facebooku Nejdříve je třeba návštěvníka ujistit, že se podařilo dokončit předchozí krok. Proto má mít tato část největší vizuální prioritu.

Dejte si záležet i na formulaci. Slušně poděkujte – zdá se to samozřejmé, ale vídám to zřídka. Pak zopakujte, co se stalo, a popište co nejkonkrétněji, co se bude dít dál:

  • Děkujeme za objednávku. Rekapitulaci jsme zaslali i na váš e-mail.
  • Díky, poptávku jsme přijali. Předběžnou kalkulaci vám zašleme do tří dnů.
  • Newsletter máte přihlášený. Jako poděkování posíláme slevový kupon na další objednávku.

Pokud to vaše cílová skupina snese, uchopte obsah děkovací stránky kreativně a zkuste vyvolat pozitivní emoce. Návštěvníkovi se přiblížíte a naladíte ho na další kroky. Pokud znáte jméno zákazníka, využijte toho – „děkujeme Františku“ zní úplně jinak, osobněji. Personalizace umí posunout vztah na vyšší úroveň.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Osvědčené scénáře

Zamyslete se, jaká funkce děkovací stránky dává smysl právě pro váš byznys:

  1. Detailní informace o zákazníkovi

    Zákazník byl uloven. Je správný čas zeptat se ho na údaje, které v budoucnu využijete pro marketing (třeba pro segmentaci newsletterů). Na údaje, které jste předtím vynechali, protože dlouhý formulář by zbytečně snižoval konverzní poměr.

  2. Další lákavé nabídky

    Děkovací stránka Megapixel.czMegapixel využívá děkovací stránku naplno. Sbírá zpětnou vazbu, propaguje sociální sítě i řadu dalších služeb.Proběhla právě objednávka na e-shopu? Zkuste na děkovací stránce představit další zajímavý produkt. Šance prodat je nyní malá, ale vzbudíte zájem a zákazníka později „dorazíte“ formou mailingu. Přibalený slevový kupón – za věrnost – parádně zvýší efekt.

  3. Sdílení stránky

    Nabízíte něco, čím se zákazník rád pochlubí? Nechte ho doporučit produkt přátelům. I zde se hodí slevový kupón – malý dáreček pro kamarády zvýší motivaci k doporučení.

  4. Nabírání fanoušků

    Řekněte si o sledování na sociálních sítích. Může to vypadat zbytečně, když totéž děláte na jiných místech webu, ale teď máte plnou pozornost. A návštěvníky je přece nutné vodit za ručičku.

  5. Odkazy na nejlepší články

    Hodí se třeba po přihlášení k odběru newsletteru. Jak lépe přesvědčit zákazníka o vašich kvalitách, než když mu odkryjete část svého úžasného know-how?

  6. Reference spokojených klientů

    Ideální krok po odeslání předběžné poptávky. Zejména čeká-li vás výběrové řízení nebo třeba osobní jednání. Několik pochvalných testimonialů navázání budoucích vztahů usnadní.

  7. Získání zpětné vazby

    Potřebujete mezi zákazníky provést průzkum? Právě děkovací stránka se k tomu perfektní hodí. Výsledky vám nezkreslí náhodní návštěvníci a ochota k vyplnění dotazníku bude vyšší než jinde na webu.

Zdají se vám tipy užitečné? A přitom nejde o nic technicky náročného. Úpravy jsou prakticky zadarmo a ukazatel návratnosti investic vystřelí nahoru. Tak do toho!

Pozor na konverzní pixely

Na děkovací stránce také bývají umístěny konverzní pixely třetích stran (Heuréky, Facebooku apod.) a další měřící kódy. Po úpravách si tedy raději ověřte, že všechna měření nadále správně fungují.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.