Microsite

Microsite (někdy nazývané minisite, weblet či podpůrný web) patří mezi moderní marketingové nástroje. Jde o malé weby zaměřené jedním konkrétním směrem, např. na propagaci nového výrobku či služby. Díky této specializaci microsite dosahují marketingových cílů snáze a s nižšími náklady, než by se to podařilo stránkám včleněným do firemního webu.

Microsite (ilustrace)

Čím se microsite liší od běžné prezentace?

  • malý rozsah (microsite má obvykle 3–8 stran)
  • jednoduchá, často neobvykle řešená navigace
  • kreativnější grafika, microsite hojně obsahují dynamické efekty
  • vyšší interaktivita s uživateli (při tvorbě microsite se často využívá flash)
  • zaměření na užší cílovou skupinu
  • menší důraz na přístupnost a použitelnost
  • podpora virálního šíření informací, propojení na sociální sítě

Malý rozsah microsite dává dostatek prostoru pro kreativitu grafického návrhu, navigace i způsobu ovládání. Díky přesnějšímu cílení microsite se s uživateli lépe pracuje i po stránce psaní textů, je snazší návštěvníka vést ke konverzní akci (registraci, objednávce, sdílení…). Ve srovnání s firemním webem microsite obvykle obsahuje texty familiérnější a stylem i laděním lépe přizpůsobené vybrané užší cílové skupině.

Dobře zpracovaná microsite mívá několikanásobně vyšší návštěvnost, než jaké by dosáhly tytéž informace umístěné na hlavním webu.
Naše zkušenosti z praxe

Kdy sáhnout po microsite

Microsite se uplatní, když je třeba atraktivním způsobem zvýraznit informace o určitém produktu, službě, technologii či akci. Často se používají i při pořádání elektronických soutěží a her, hodí se také pro nejrůznější ankety, kvízy a průzkumy. Microsite spolehlivě pomáhají i v budování značky.

Výhodou microsite také je, že návštěvníkovu pozornost neodvádějí nedůležité informace (na rozdíl od korporátních webů). Proto se microsite často používá i k přímému prodeji několika vybraných výrobků nebo slouží jako cílová stránka reklamních kampaní.

Tip:  úspěch microsite ovlivňuje i vhodné načasování jejího spuštění.

Microsite v našich referencích

Prohlédněte si příklady microsite zaměřených k různým cílům. Některé slouží k přímému prodeji, jiné na podporu produktu či soutěže a další jako cílová stránka pro rozsáhlou PPC kampaň.

Co stojí microsite

Cena závisí na celkové pracnosti, která je dána rozsahem microsite a požadovanými funkcemi. Pro orientační představu přikládáme odhady cen několika typově odlišných microsite:

Typ micrositeCena
Nejjednodušší typ microsite, často používaný jako cílová stránka mailingových kampaní, 3 graficky stejné stránky, kontaktní formulář zasílaný na email od 14 000 Kč
Graficky propracovaná microsite, 8 vizuálně odlišných stránek, online přehrávač videa, registrační formulář ukládaný do databáze od 22 000 Kč
Složitá microsite hojně využívající flashové animace, s funkcemi na podporu virálního šíření mezi návštěvníky od 35 000 Kč

Poznámka: ceny jsou kalkulovány bez DPH.

Uvažujete o microsite?

Nechte si zpracovat přesnou cenovou nabídku:

Chci nezávaznou kalkulaci


Články [blog]

6. 8. 2014  |  Články [blog]

Mobilní reklama – jak ji využít?

Pokud máte web přizpůsobený pro mobilní zařízení, začněte se zajímat i o mobilní reklamu. V České republice dnes 15 % populace přistupuje na internet přes chytrá zařízení, po Vánocích 2014 očekáváme nárůst až na 25 %.

celý článek

10. 3. 2014  |  Články [blog]

PPC reklama je stroj na peníze

Klienti se nás často ptají, kolik by měli do PPC reklamy investovat. A kroutí hlavami, když mluvíme o částkách blízkých nekonečnu. Ale je to tak. Přivádí-li reklama zákazníky, neškrťte ji rozpočtem!

celý článek

Newsletter

více informací

Řekli o nás

Dušan Mlynarčík, JK Jitka Kudlackova Jewels, s.r.o.

Naše zkušenosti s firmou Adaptic, jejich přístupem a systémem jsou velmi pozitivní. Dostali jsme na Adaptic referenci, potřebovali jsme změnu stránek s implementovaným eshopem  a byli ...

celé prohlášení

Internetový slovníček

Vybrali jsme pro vás:

Ve slovníčku máme již 190 pojmů.