Corporate identity

K zásadním požadavkům kladeným na vzhled webových stránek patří jejich zapamatovatelnost, tedy zřejmá odlišitelnost od ostatních webů. Zároveň je třeba, aby prezentace byla s danou společností snadno identifikovatelná. Oboje zajišťuje corporate identity, proto je také základem při vytváření grafického návrhu.

Nejčastější prvky corporate idenity

Corporate identity (ilustrace)

Corporate identity = firemní image

Corporate identity představuje jednotný vizuální styl firmy, způsob, jakým se společnost prezentuje navenek. Nejedná se tedy pouze o webové stránky, potřeba jednotné vizuální formy se týká všech propagačních materiálů, např.:

  • merkantilní tiskoviny (vizitky, hlavičkové papíry, obálky)
  • firemní dokumenty (šablony zpráv, smlouvy)
  • reklama (katalogy, letáky, inzeráty)
  • elektronické dokumenty (šablony pro email či projektor)

Významnou roli hraje první dojem, celkový pocit a estetické zpracování. To však není vše – společně se jménem společnosti jde o samotnou podstatu značky, corporate identity je tedy významnou součástí jakékoliv marketingové komunikace. Proto je kvalita corporate identity důležitá pro každou firmu, která to myslí s podnikáním vážně.

Pro zachování konzistence corporate identity na všech firemních materiálech se vytváří tzv. grafický manuál (= corporate design manuál), dokument přesně popisující jednotlivé součásti corporate identity a definující způsoby, jak s nimi lze nakládat (např. varianty loga, přípustné vzory vizitek atd.).

Kvalitní corporate identity o svém majiteli vypráví příběh – poznáš z ní obor podnikání, mluví o jeho pozici, důvěryhodnosti, stylu jednání.
Z přednášky našich grafiků

Co stojí corporate identity

Cena corporate identity se liší podle rozsahu práce. Uvedené ceny jsou proto pouze orientační.

PoložkaCenaPoznámka
Jednoduchý logotyp od 7 000 Kč Vhodný pro web, příp. vizitky
Plnohodnotný logotyp od 15 000 Kč Použití pro všechny materiály, reklamu, tisk…
Grafický manuál od 20 000 Kč Záleží na rozsahu, počtu popsaných materiálů

Poznámka: ceny jsou kalkulovány bez DPH.

Poznámka k pojmosloví

Kdybychom chtěli být úplně přesní, služba by se měla nazývat spíše corporate design, neboť corporate identity se kromě vizuálního stylu zabývá i dalšími činnostmi, jež mají firmu odlišit od konkurence, např. chováním lidí ve firmě (corporate behaviour) nebo způsoby komunikace (corporate communications). V ČR se však méně přesné pojmenování postupně ustálilo.

Potřebujete poradit s corporate identity?

Nechte si zpracovat přesnou cenovou nabídku:

Chci nezávaznou kalkulaci


Newsletter

více informací

Řekli o nás

Vladimír Havlík, Colmex, s. r. o.

Již samotný výběr společnosti Adaptic pro nespočet velmi kladných a kvalitních referencí, jsme považovali za správné rozhodnutí, které se postupně s kompletním redesignem webu, ukázalo jako ...

celé prohlášení

Internetový slovníček

Vybrali jsme pro vás:

Ve slovníčku máme již 190 pojmů.