Postup správy PPC kampaní

Poznámka: tato stránka navazuje na stránku Proč chtít reklamu od Adapticu, ceny PPC.

Úvodní schůzka

V prvním kroku spolu probereme:

  • v jakém oboru se pohybujete, jak si v něm stojíte, čím se lišíte od konkurence
  • co nabízíte, komu, jaké jsou jejich výhody produktů a jak o nich zákazníci přemýšlí
  • co je cílem PPC kampaně, jak definujeme konverzi (např. poptávka, objednávka…)
  • metriky, kterými hodnotit úspěšnost PPC kampaně (obvykle návratnost investic)
  • cenové hranice, kdy se vám kampaň ještě vyplatí (maximální ceny za proklik)

U malých PPC kampaní obvykle není třeba schůzka, stačí dotazník a mailový kontakt.

Vytvoření PPC kampaně

Následně zajistíme:

  • Návrh PPC strategie

    Podle cílů kampaně vybereme vhodné PPC systémy (AdWords, Sklik, Etarget či Facebook). Dále zvolíme formát reklamního sdělení (textové inzeráty, bannery, remarketing…) a vhodný reklamní prostor (vyhledávače, obsahové stránky, videoservery, sociální sítě…).

  • Správa PPC kampaní

    Vytvoření účtů v reklamních systémech

    Do účtu dostanete administrátorský přístup, můžete sledovat vývoj kampaně v reálném čase. V případě nespokojenosti lze účet převzít se zachováním jeho cenné historie. Ověřte si u konkurenčních nabídek, že vám toto umožní!

  • Výběr vhodných klíčových slov

    Při detailní analýze klíčových slov vybereme relevantní fráze, najdeme jejich často hledané kombinace, doplníme je o časté překlepy a varianty bez diakritiky. I malá kampaň se tak zobrazuje na stovky slov.

  • Nasazení kampaně

    Navrhneme strukturu kampaně. Klíčová slova rozdělíme do sestav, najdeme pro ně vhodné cílové stránky a vytvoříme k nim bannery či textové inzeráty s výzvou k akci.

  • Nastavení měřících nástrojů

    Účty propojíme se statistikami návštěvnosti a vysvětlíme vám, jak na web umístit skripty sledující dosažení konverze (případně to sami zajistíme).

Dlouhodobá správa PPC kampaně

Běžící kampaně průběžně ladíme a optimalizujeme k vyšší efektivitě:

  • upravujeme ceny podle pozic, dohodnutých pravidel a aktivit konkurence
  • doplňujeme další klíčová slova (rozšiřující i vylučovací) a tím zpřesňujeme cílení kampaně
  • z úspěšných inzerátů vytváříme nové varianty a necháváme je vzájemně soupeřit (tzv. A/B testování)
  • často hledaná slova vyvádíme do samostatných sestav (→ lépe cílené reklamy)
  • sledujeme návratnost a doporučujeme další úpravy a rozšíření (produktové kampaně, remarketing...)
  • radíme s optimalizací vstupních stránek (tzv. post-click marketing)
  • připravujeme průběžné reporty a hodnocení efektivity (budete-li si to přát)

Školení principů PPC

Má-li být PPC kampaň efektivní, vyžaduje součinnost na straně klienta. Protože vaši zaměstnanci nemusí mít dostatečné znalosti, osvědčilo se nám u větších kampaní uspořádat krátké zaškolení do základních principů PPC. Máme vyzkoušené, že to lépe nastaví spolupráci a z dlouhodobého hlediska ušetří čas i náklady na obou stranách.

Objednejte si správu PPC kampaně

Nechte si zpracovat přesnou cenovou nabídku co nejdříve:

Chci nezávaznou kalkulaci


Certifikovaná firma

Adaptic = Google Partner

O vaši PPC reklamu se starají lidé, jejichž znalosti byly oficiálně prověřeny společností Google.

Řekli o nás

Darja Milošová, Cestovní kancelář Livingstone

S prací firmy Adaptic jsme velmi spokojeni. Oceňujeme především jejich rychlost a spolehlivost. Často přichází s novými vylepšeními, která jsou příjemná pro naše zákazníky. Společně jsme vytvořili ...

celé prohlášení