Marketing v sociálních sítích

Sociální sítě se nehodí pro přímý prodej. Tržby zvyšují nepřímo, postupným ovlivňováním mínění lidí, dialogem a diskuzí. Umíte-li otevřeně komunikovat, sociální sítě vám přinesou:

  • loyality marketing – budování povědomí o značce, věrnosti a důvěry
  • public relations – zlepšování reputace firmy, nástroj krizové komunikace
  • virální marketing – dobrovolné šíření reklamního sdělení mezi uživateli sociální sítě 
  • link building – přímé zvyšování návštěvnosti, zlepšení pozice ve vyhledávačích
  • data mining – zpětná vazba, pořádání průzkumů a anket mezi fanoušky

Kampaně na Facebooku

Facebook se stal nejpopulárnější sociální sítí v ČR, svůj profil zde má každý třetí Čech. Proti jiným webům tu lidé navíc tráví neuvěřitelné množství času. A nejde jen o mládež, skoro 60 % Čechů na Facebooku je starší 24 let.

Co pro vás můžeme udělat

  • Marketing v sociálních sítích (ilustrace) propojení webu na Facebook přes ikonky a grafické paletky
  • umístění sociálních pluginů na web (likovací tlačítka, like boxy, facebookové komentáře…)
  • vytvoření firemního profilu, audit a nastavení již vytvořených (např. zkrácená adresa...)
  • speciální záložky napojené na redakční systém (propagační kampaně, cílová stránka reklamy, sbírání emailů…)  – prohledněte si ukázku 
  • další vylepšení profilu (profilový obrázek, informační záložky propojené na web…)
  • reklama na Facebooku – sociodemografické cílení, platba za proklik i za zobrazení
  • návrh a zajištění realizace aplikací
  • poradenství v oblasti sociálních sítí, plánování strategie
Uživatelé Facebooku jsou v ČR nejaktivnější v 18–22 hod., firemní stránky však nejvíce publikují v pracovní době, tj. v 10–12 hod. a 15–17 hod. Zásah firemních příspěvků se tím významně snižuje.
Studie společnosti H1.cz, listopad 2011

Další sociální sítě

Kromě Facebooku působí v ČR řada dalších sociálních sítí. Mají menší počet uživatelů a svá vlastní specifika, ale když jim porozumíte, lze je výborně marketingově využít. Napomáhá tomu i menší konkurence: 

Marketing v sociálních sítích (ilustrace)

Mezi sociální sítě patří také diskuzní fóra. Počet jejich uživatelů přibližně odpovídá uživatelům menších sítí, vyskytují se tu navíc dobře odlišitelné cílové skupiny dle zaměření fóra (maminky, teenageři, milovníci aut…). Obsah fór bývá proti ostatním sociálním sítím odbornější, moderovaný a tím pro marketéry i jejich cílovku zajímavější.

Co stojí marketing v sociálních sítích

Finální cena závisí na šíři spolupráce a mnoha dalších faktorech. Uvedené ceny jsou pouze orientační.

PoložkaCenaPoznámka
Likovací tlačítka a badge na webu od 1 000 Kč Záleží na složitosti implementace
Založení a úpravy profilu na Facebooku 2 000–5 000 Kč Dle rozsahu, podkladů
Tvorba záložek na Facebooku 5–000–10 000 Kč Dle obsahu záložky a složitosti grafiky
Reklama na Facebooku od 12 000 Kč Z toho pro nás cca 20 %
Konzultace, poradenství, další sociální sítě od 950 Kč/hod. Dle počtu hodin

Vyzkoušejte marketing v sociálních sítích

Nechte si zpracovat přesnou cenovou nabídku co nejdříve:

Chci nezávaznou kalkulaci


Newsletter

více informací

Řekli o nás

Ing. Bohumil Kaplan, Tyma CZ

Jsme přední český dodavatel řemenů a převodů. Zastupujeme výrobce řemenů, německou firmu Continental Contitech v ČR. Naše firma se v roce 2007 rozhodla pro redesign stránek ...

celé prohlášení

Internetový slovníček

Vybrali jsme pro vás:

Ve slovníčku máme již 190 pojmů.