Analýza klíčových slov

Jako klíčové slovo označujeme fráze, kterými návštěvníci webu popisují hledanou informaci. Je to spojení, které byste zadali do vyhledávače, kdybyste chtěli najít obsah některé stránky vašeho webu. Znalost klíčových slov je důležitá ze dvou důvodů:

  • zásadně zvyšuje návštěvnost webu z vyhledávačů → větší viditelnost webu
  • návštěvníci lépe rozumí nabídce, web „mluví jejich jazykem“ → větší důvěryhodnost webu

Uživatelé však při hledání používají celou řadu různých spojení, synonym a jejich kombinací (například „tvorba webu“, „tvorba stránek“, „webdesign“,…). Zejména v češtině bohaté na výrazy. Úkolem analýzy klíčových slov je proto vytipovat možné varianty a vybrat z nich fráze, které jsou:

  • relevantní (popisují daný produkt, mají potenciál plnit cíle webu)
  • hledané (jejich použití zajistí velkou návštěvnost)
  • co nejméně konkurenční (lze na ně snáze optimalizovat)

Vytěžte z analýzy maximum

Analýzu klíčových slov je vhodné zajistit jako součást koncepčních prací hned na začátku tvorby webu. Klíčová slova pak vstupují do těchto kroků:

Pokud váš dodavatel analýzu klíčových slov vynechal a  chystáte se na některý z těchto pěti kroků, objednejte si ji samostatně. Šetřit na koncepci se rozhodně nevyplácí.

Jak probíhá analýza klíčových slov

  • Vstupní seznam klíčových slov

    Sestavíte si ho podle našich instrukcí sami, neboť právě vy nejlépe znáte nabídku a cílovou skupinu. Bude-li to třeba, vyzpovídáme i vaše zaměstnance, kteří komunikují se zákazníky. Ze seznamu následně odstraníme příliš obecná a nerelevantní slova.

  • Rozšíření seznamu

    Analýza klíčových slov (ilustrace) Seznam doplníme o klíčová slova umístěná na vašem webu, ve statistikách návštěvnosti a jiných zdrojích. Inspiraci načerpáme i na webech konkurence. Pro zjištění klíčových slov u velkých projektů se hodí i testovací PPC kampaně.

  • Varianty a tvary

    Výsledný seznam rozšíříme o nejrůznější kombinace a příbuzné tvary. Používáme k tomu specializované nástroje, slovníky synonym i prosté jazykové nadání.

  • Vyhodnocení

    Pro jednotlivé vytipované fráze zjistíme jejich hledanost a konkurenčnost. Výsledky porovnáme s vašimi možnostmi optimalizace a sepíšeme závěrečná doporučení. Ta vychází z marketingových cílů webu a navazuje na ně klasifikace klíčových slov či návrh struktury webu. 

Výstupy analýzy klíčových slov zpracujeme do PDF souboru o rozsahu 3–5 stránek, který vám zašleme na email. Přidáme i bonus zdarma – všeobecná doporučení, jak výsledky analýzy klíčových slov dále využít v praxi.

Co stojí analýza klíčových slov

Cena analýzy klíčových slov se liší podle rozsahu práce. Uvedené ceny jsou pouze orientační.

PoložkaCenaPoznámka
Analýza klíčových slov pro malý web od 7 000 Kč Malý rozsah
Analýza klíčových slov pro střední web od 12 000 Kč Střední rozsah, malé dopady na strukturu webu
Analýza klíčových slov pro e-shop od 18 000 Kč Velký rozsah, velké dopady na strukturu webu

Poznámka: ceny jsou kalkulovány bez DPH.

Potřebujete analýzu klíčových slov?

Nechte si zpracovat přesnou cenovou nabídku co nejdříve:

Chci nezávaznou kalkulaci


Newsletter

více informací

Řekli o nás

Lenka Rejmanová Průšová, ISM International

Firmu Adaptic jsme zcela náhodně vyhledali na webových stránkách. Poté, co jsme prostudovali postup zpracování analýzy požadavků klienta, informace o redakčním systému a shlédli ukázky realizovaných ...

celé prohlášení

Internetový slovníček

Vybrali jsme pro vás:

Ve slovníčku máme již 190 pojmů.